به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری افزود: خوسف به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و دارای بافت با ارزش تاریخی است که لزوم حفظ این بافت بیش از پیش احساس می شود.
وی بیان کرد: با توجه به این که معیشت بیش از 90 درصد مردم شهرستان خوسف بر کشاورزی استوار بوده و امروز با ایجاد بحران خشکسالی باید به دنبال راهکارهای مناسب دیگری مانند توسعه فعالیت های صنعتی ،تولیدی، گردشگری در کنار کشاورزی بود.
فرماندار خوسف گفت: در طرح بازآفرینی شهری بایستی به توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای شود.
وی ادامه داد: طرح مرمت و احیای بافت تاریخی شهر خوسف در حال انجام است و در آینده نزدیک پیمانکار اجرای طرح نیز مشخص خواهد شد.
شفیعی گفت: خوسف با داشتن پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه می تواند به عنوان یک شهر مورد علاقه گردشگران باشد که از این رو با ایجاد زیرساخت های لازم این ظرفیت ها باید معرفی شود.
وی با بیان اینکه در طرح احیای بافت تاریخی خوسف با در نظر گرفتن همه جوانب آن اجرا شود افزود: افزایش درآمد ساکنان این بافت نیز با احیای صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته خواهد شد.
فرماندار خوسف با اشاره به آثار تاریخی این شهر همچون مسجد جامع، آرامگاه ابن حسام، قلعه، خانه‌های علوی و مالکی و مدرسه ابن حسام، بر لزوم نگهدای و حفظ این آثار تاریخی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: در بودجه سال 1397 برای درجاسازی و مقاوم سازی واحدهای قدیمی پیش بینی های خوبی صورت گرفته است که از این فرصت به نحو احسن باید استفاده کرد.
شهر خوسف در فاصله 35 کیلومتری جنوب غربی شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی یکی از کهن ترین شهرهای این استان است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.