به گزارش ایرنا محمدرضا قرائی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تفرقه و عدم همگرایی و وحدت مانع اصلی توسعه همه جانبه شهرستان و آسیب جدی است.
وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر قاین مستقل بوده و با همگرایی و هم افزایی و تعامل با سایر مسئولان شهرستان مطالبه گر امور شهروندان است.
وی گفت: وظیفه شوراها طبق قانون اساسی مطالبه گری مسائل عمومی شهروندان است و با استفاده از پتانسیل خود و با تعامل در جهت پیگیری مشکلاتی که مطالبه مسئولان است، از طریق شورا اقدام می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر قاین اظهار کرد: آموزش شهروندی و فرهنگ سازی عامل دیگر توسعه است و مطالبات مردمی نباید با مسائل سیاسی گره زده شود.
وی افزود: با تعامل، همدلی و به دور از جنجال های سیاسی، دفاع از حقوق شهروندان پایه و اساس فعالیت های ما در شورا خواهد بود.
قرائی درباره فعالیت های این شورا در سه ماه گذشته گفت: برگزاری 27 جلسه رسمی، 20 جلسه داخلی، 130 مصوبه و 600 نامه در این مدت انجام شده است.
وی افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های قاین شامل جاده آسیایی، محصولات استراتژیک کشاورزی و نیروی انسانی مستعد و نخبه اما مغفول مانده شهرستان، تلاش در جهت راه اندازی کمیته سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از اولویت های شوراست.
قرائی گفت: پیگیری گازرسانی به حاشیه شهر، مشکلات صنوف آلاینده، روشنایی ورودی بولوار نوربخش و پیگیری خانه جوان از دیگر فعالیت های شورا در 100 روز گذشته بوده است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7218*3028* خبرنگار- محمدامین زرگر * انتشار-رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.