به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین دهکده گردشگری روستایی و عشایری خوسف با هدف معرفی نوع زندگی شهرنشینی و روستانشینی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: صنعتگران خراسان جنوبی دارای توانمندی های زیادی هستند اما این ظرفیت ها به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه های صنایع دستی مغفول مانده است.
وی نمایشگاه های مختلف را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های صنایع دستی عنوان کرد و افزود: در صورت برگزار نشدن اینگونه نمایشگاه ها، توانمندی های استان به فراموشی سپرده شده و منسوخ خواهد شد.
فرماندار خوسف احیای صنایع دستی منسوخ شده را زمان بر و دشوار دانست و عنوان کرد: از آنجا که عمده درآمد هموطنان از محل مشاغل خانگی و صنایع دستی حاصل می شود لذا باید همواره برای رونق این هنرهای زیبا و سنتی تلاش کرد.
وی بر لزوم برندسازی صنایع دستی تاکید کرد و گفت: برخی صنایع دستی ایران در سطح دینا دارای برند است این در حالیست که بسیاری از محصولات سایر کشورها نیز به اسم کالای ایرانی به فروش می رسد.
به گزارش ایرنا شفیعی افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی نیازمند حمایت مسئولان هستند و برپایی نمایشگاه صنایع دستی نباید مختص دولت یا مقطعی خاص باشد چرا که ضرر جبران ناپذیری به تولیدکنندگان وارد خواهد کرد.
وی یادآور شد: حضور صنعتگران در نمایشگاه صنایع دستی سبب می شود با محصولات سایر استان ها آشنا شده و بازار محصولات را بیشتر بشناسند.
فرماندار خوسف بر استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی برای معرفی صنایع دستی و مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: با معرفی محصولات تولیدی بازار فروش صنایع دستی نیز رونق خوبی خواهد گرفت.
خوسف یکی از شهرستان های غنی خراسان جنوبی به لحاظ تعدد آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی است به نحوی که از 254 اثر شناسایی شده 82 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
حوله بافی، سفالگری، جاجیم بافی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله مهمترین رشته های صنایع دستی این شهرستان است.
شهر خوسف در 36 کیلومتری جنوب غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی از نوزدهم آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برپاست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار-رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.