به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا حسینی در خطبه های نمازجمعه شهر اسدیه افزود: سخنان و تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا خبر از توطئه های جدید برای جهان اسلام دارد که باید در مقابل آن هوشیار بود.
وی عنوان کرد: تمام کشورهایی که امروز به پشتیبانی و حمایت آمریکا دل خوش کرده اند، بدانند آمریکا تاکنون بدعهدی های خود را به همه ثابت کرده و این کشورها به چه عقل و منطقی سرنوشت خود را به تصمیمات این کشور بدعهد، گره می زنند.
وی ادامه داد: به اذعان تحلیگران سیاسی ترامپ خیلی همه دیوانه نیست بلکه هوشیار است، سکوت و وادادگی کشورهای عربی در قبال این تصمیم نابخردانه ترامپ جای بسی تاسف دارد.
امام جمعه اسدیه با اشاره به پایان سیطره خبیثه داعش در کشور عراق هم گفت: افسران رژیم بعث و وابستگان آنان تلاش کردند تا اندیشه تکفیری در کشور عراق رواج پیدا کند، آنها در کشور عراق سنگرها را به داعش واگذار کردند و با تمام توان از این گروهک حمایت کردند.
وی ادامه داد: مقاومت ملت عراق در برابر اندیشه تکفیری که استقلال، عزت و سربلندی را برایشان رقم زده، برگرفته از انقلاب اسلامی و اندیشه مقاومت است.
حسینی با اشاره به 19 آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معضلات فرهنگی زیادی در کشور داریم که باید مسئولان برای حل این مشکلات شیوه و روش خود را عوض کنند چرا که روش های قبلی در حل مشکلات تاثیر چندانی نداشته است.
وی اضافه کرد: باید به مسایل جدید فرهنگی و بین المللی ورود داشت و در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان توسعه و تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی امروز دشمنان از سبک زندگی غربی گرفته تا عادی سازی روابط انسانی، به دنبال تغییراتی در فرهنگ هستند که باید آگاه باشیم و در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان جبهه گیری به موقع داشته باشیم.
همچنین نمازگزاران شیعه و سنی شهرستان درمیان پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در تظاهرات اعتراض خود را نسبت به اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت صهیونیست ها اعلام کردند.
به گزارش ایرنا در این راهپیمایی که از محل مسجد محمدرسول الله (ص) و مسجد جامع اهل سنت شهر اسدیه آغاز شد، مردم شیعه و سنی با شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی و شعارهای حمایت از قدس و مردم فلسطین به سوی خیابان غدیر این شهر حرکت کردند.
مردم شیعه و سنی درمیان امروز با شعارهای «الله اکبر»، «قدس باید آزاد شود»، «شرم بر ترامپ و مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «زنده و پاینده باد فلسطین» و «مرگ بر اسرائیل» خشم خود را از تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس قرائت و با فریادهای تکبیر راهپیمایان تایید شد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.