به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم علیرضا رنجبر نایینی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: گروه مردم یاری اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 12 آذر در شهرستان سربیشه مستقر شد.
وی گفت: در این بازه زمانی تیمی متشکل از 60 نفر شامل 20 نفر پزشک متخصص و 40 نفر پاراکلینیک در منطقه سربیشه روستای سلم آباد حضور داشتند.
وی بیان کرد: این تیم پزشکی با هدف ارایه خدمات مردم یاری با رویکرد بهداشتی و درمانی در تخصص های داخلی، ارولوژی، ارتوپدی، روانپزشکی، جراحی کلیه و مجاری ادرار، اطفال، عفونی، چشم پزشکی و دندانپزشکی در این منطقه حضور یافتند.
رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر سبقت جستن مسئولان در خدمات رسانی به محرومان و برابر اوامر فرماندهی آجا مقرر شد هر چهار نیروی ارتش در منطقه شرق به ویژه خراسان جنوبی رزمایش مردم یاری حضرت رسول (ص) را از 12 تا 17 آذر انجام دهند.
وی ادامه داد: سعادت خدمت به مردم محروم خراسان جنوبی به قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محول شد و همه کسانی که به بیمارستان صحرایی ما در این منطقه مراجعه کردند ابتدا تست های فشار خون، قند خون و نوار قلب آنها چک شد و سپس توسط پزشکان عمومی و متخصص اورژانس ویزیت شدند.
رنجبر نایینی با بیان اینکه داروهای مورد نیاز افراد ویزیت شده به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت، گفت: همچنین پمفلیت های بهداشتی در اختیار تمامی مراجعه کنندگان قرار گرفت.
وی افزود: در قسمت درمانی نیز تیم سامانه سیار دندانپزشکی در این منطقه حضور داشت که صفر تا 100 درصد اعمال دندانپزشکی از جمله ترمیم، عصب کشی، جرم گیری، و غیره را انجام می دادند.
وی اضافه کرد: طی این بازه زمانی حدود 470 ویزیت دندانپزشکی داشتیم که 150 مورد خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، همچنین برای هر بیمار پرونده تشکیل و آموزش های بهداشت و دندان به آنها ارایه شد.
رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: در رابطه با آموزش بهداشت دهان و دندان یک دبیرستان شبانه روزی در سربیشه با 130 نفر دانش آموز دختر آموزش های لازم را فرا گرفتند و بسته های آموزشی نیز در اختیار آنها قرار گرفت.
وی اظهار کرد: همچنین در یک خوابگاه شبانه روزی در سربیشه با 70 نفر دانش آموز علاوه بر ارایه آموزش های بهداشت دهان و دندان، تیم روانپزشکی حضور یافتند و در ارتباط با مهارت های زندگی نکاتی را تاکید کردند.
وی گفت: در بعد بهداشتی نیز غربالگری تنبلی چشم کودکان در مهدکودک مستقر این منطقه انجام شد و در بعد بهداشتی تمامی کسانی که به این بیمارستان صحرایی مراجعه می کنند از خدمات مشاوره روانپزشکی بهره مند شدند.
رنجبر نایینی گفت: در بعد فرهنگی نیز 150 عدد سی دی آموزشی در ارتباط با مشکلاتی که ممکن است ابتدای ازدواج پیش آید، آموزش های لازم مراقبت های ویژه زوج های جوان و غیره ارائه شد.
وی اضافه کرد: قرار است برای قدردانی از خانواده ایثار و شهدای این مرز و بوم امروز و فرداد با خانواده آنها دیدار شود.
وی یادآور شد: اکثر کارهای بهداشتی درمانی ما با مرکزیت روستای سلم آباد است اما در برخی مناطق عشایرنشین و روستای ماخونیک نیز یک روز مستقر و خدمات بهداشتی درمانی، تحویل داروی رایگان و سایر خدمات به صورت رایگان انجام شد.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.