به گزارش ایرنا ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود روز شنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم نامه در راستای منویات مقام معظم رهبری در حمایت همه جانبه از نخبگان و نیز تحقق مصوبه های ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی کشور امضا شد.
سید حسین بدیعی افزود: با اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تیپ 258 تکاور با حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ، ارتباط مستقیم نخبگان دانشگاه با سازمان جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد می شود.
بدیعی افزود: برابر بخش نامه ‌های ابلاغ‌شده از سوی سازمان جهاد خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، آن دسته از دانش آموختگان و یا دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که پیش و یا حین خدمت سربازی، بتوانند طرح‌های تحقیقاتی به این سازمان ارائه دهند می‌توانند از امتیازهای ویژه‌ای مانند پشتیبانی مالی برای انجام طرح‌های خود و کسری خدمت وظیفه عمومی از چهار الی 19 ماه بهره‌مند می شوند.
وی گفت:با توجه به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود دارای ظرفیت‌های بالای علمی و تحقیقاتی در کلیه زمینه‌ها است، تیپ 258 تکاور اعلام آمادگی کرده تا همکاری مشترک بیشتری با این دانشگاه انجام دهد.
بدیعی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه مذکور شامل انجام همکاری‌های اجرایی، علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و برنامه‌های دو طرف است، گفت: مدت اجرای این تفاهم‌نامه 24 ماه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ابراز امیدواری کرد؛ زمینه همکاری‌های گسترده‌تر علمی، پژوهشی و فرهنگی بین ارتش و دانشگاه آزاد اسلامی عمیق‌ترشود.
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال 1361 با پذیرش 60 دانشجو در سه رشته برق ، مکانیک و ریاضی آغاز بکار کرد و اکنون با 179 رشته تحصیلی ، بیش از 10 هزار دانشجو و 280 عضو هیات علمی بزرگترین واحد دانشگاهی استان سمنان است.
این دانشگاه همچنین 110 هزار متر مربع فضای آموزشی کارگاهی، آزمایشگاهی، رفاهی ، ادرای و ورزشی و فرهنگی و یک بیمارستان 100 تختخوابی دارد.
6167 انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.