به گزارش ایرنا دکتر قاسم جان بابایی شامگاه سه شنبه به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند را افتتاح کرد.
این تجهیزات پزشکی تخصصی جدید شامل دستگاه های تخصصی معاینه و جراحی چشم و همچنین تجهیزات پیشرفته تخصصی آزمایشگاهی و تشخیصی است که در مجموع مبلغ 9 میلیارد ریال از اعتبارات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص هزینه شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان بیرجند، معاون درمان وزیر بهداشت ابتدا از اورژانس مرکز آموزشی درمانی ولیعصر (عج) بازدید و ضمن گفت و گو با پرسنل و عیادت از بیماران، روند ارائه خدمات در این مرکز را بررسی کرد.
بنابراین گزارش با نصب دستگاه های پلاسمافرز که برای تعویض پلاسمای خون کاربرد داشته و همچنین دستگاه Retcam که برای معاینه چشم نوزادان نارس کاربرد دارد، دیگر نیازی به اعزام بیماران دچار ناراحتی های این چنینی وجود ندارد.
سایر دستگاه ها شامل فیکو تخصصی با کاربرد جراحی چشم و لنزگذاری، کشت اتوماتیک خون برای تشخیص سریع پاتوژن های حمل شونده در خون، کولون هیدروتراپی برای پاکسازی و تخلیه کولون قبل از کولونوسکوپی، میکروسکوپ تخصصی جراحی چشم برای جراحی های فوق تخصصی چشم، اسلیت لمپ پیشرفته برای معاینات تخصصی چشم و سونوگرافی پیشرفته برای سونوگرافی کالرداپلر تخصصی مورد استفاده می شود.
جان بابایی در ادامه سفر 2 روزه به خراسان جنوبی به بیمارستان انکولوژی رادیوتراپی ایران مهر رفت و پس از بازدید از بخش های مختلف، جویای مشکلات این مرکز شد.
وی همچنین سه شنبه شب با حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهرستان طبس از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید و از بیماران عیادت و دلجویی کرد.
معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست جمعی از همراهان بیماران و مسئولین بیمارستانی برای نبود رادیولوژیست زن و مشکلاتی که مردم شهر درگیر آن هستند گفت: برای حل این مشکل متخصصین زنان را می توان در دوره هایی سه ماهه آموزش داد تا بتوانند با سونوگرافی کار کنند و معاونت درمان وزارت بهداشت آمادگی دارد از این کار حمایت کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه بازدیدهای معاون درمان وزیر بهداشت در استان خراسان جنوبی، دکتر قاسم جان بابایی که ساعت ۳ بامداد وارد فردوس شد، صبح امروز چهارشنبه ابتدا از پروژه بهسازی و توسعه فضای فیزیکی بیمارستان شهید چمران بازدید کرد.
این پروژه که به دنبال اجرای موفقیت آمیز آن در اورژانس های بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند و بیمارستان شهدای قاین طی مدت سه ماه و ابراز رضایت مقام عالی وزارت بهداشت و معرفی این دو اورژانس به عنوان الگوی برتر کشوری، کلید خورد، تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی همچنین از بخش های بستری بیمارستان شهید چمران نیز بازدید کرد و در ادامه به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رفت تا در سالروز میلاد پیامبر مهربانی ها، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات این بیمارستان جدید التاسیس قرار بگیرد.
شهرستان سرایان آخرین مقصد بازدید معاون درمان وزیر بهداشت در استان بود.
دکتر جان بابایی با حضور در بیمارستان امام علی (ع) سرایان، از بخش های مختلف آن بازدید کرد و ضمن گفت و گو با پرسنل بیمارستان، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) از بیماران با اهدای شاخه گل عیادت و دلجویی کرد.
پست الکترونیکی به نشانی birjand@irna.ir آماده دریافت اخبار ادارات و نهادها و همچنین مطالب رسانه های استان برای بازنشر در ستون 'دیگر رسانه ها' است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.