به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد فردوسی‌پور روز سه شنبه در گردهمایی طلاب شهرستان فردوس که در محل مدرسه علمیه حبیبیه این شهرستان برگزار شد افزود: یکی از ویژگی‌ های پیامبر اکرم (ص) که حضرت علی (ع) نیز در نهج البلاغه بیان کرده، انس و همراه بودن با قرآن است.
وی گفت: ولادت حضرت محمد (ص) در 17 ربیع الاول، تحول عظیمی در دنیا ایجاد کرد و نه تنها در جامعه عربستان که از لحاظ اعتقادی، اخلاقی، معرفتی و حکومتی ضعف‌های بسیاری داشت بلکه در سطح دنیا تحولات اجتماعی، فیزیکی و اعتقادی به وجود آورد.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های اجتماعی موفق باشیم باید شیوه رفتاری و اخلاق پیامبر را الگوی خود قرار دهیم و ویژگی‌ بارز انس با قرآن را مورد توجه قرار دهیم چرا که شفای دردهای مردم در قرآن است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد از ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت دم می‌زنند گفت: مردم اعتقاد و باور قلبی نسبت به جایگاه روحانیت دارند چرا که در همین شهرستان فردوس که سال‌های گذشته تعداد ثبت‌نام کنندگان در حوزه‌های علمیه بسیار کم بود امسال 70 نفر برادر و 90 نفر خواهر در حوزه‌های علمیه پذیرش شده‌اند.
فردوسی پور بیان کرد: در سال‌های گذشته تنها 2 هزار نفر در حوزه‌های علمیه سه استان خراسان ثبت‌نام کردند ولی امسال این عدد به 15 هزار نفر رسید که از این تعداد چهار هزار و 800 نفر در آزمون تثبیتی پذیرفته شدند و در واقع پذیرش در حوزه علمیه از رشد 200 درصدی برخوردار است.
امام جمعه فردوس نیز گفت: پیامبر اکرم (ص) به واسطه خلق قرآنی در کمتر از ربع قرن در شرق و غرب عالم زبانزد جهانیان شد و ما نیز باید انس با قرآن کریم که از ویژگی‌های بارز پیامبر است را در زندگی اجتماعی مورد توجه قرار دهیم.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: امام صادق (ع) نیز درس مقاومت را به ما آموخت و در حدیثی از این امام بزرگوار نقل شده که شیعه در مصائب، گرفتاری ها و فشارها مانند سگ زوزه نمی‌کشد، مانند کلاغ از هر مزلبه‌ای برای پر کردن شکم استفاده نمی‌کند، با دشمن کنار نمی‌آید و از کسانی که مورد غضب هستند، گدایی نمی‌کند حتی اگر از گرسنگی بمیرد.
وی تصریح کرد: ما مسلمانان مفتخر به داشتن اهل بیت و امام صادق (ع) هستیم و باید وقت بیشتری را برای آشنایی با سیره اهل بیت در نظر بگیریم تا بتوانیم هرچه بیشتر امامان معصوم را بشناسیم و از سیره و روش زندگی آنها بهره بگیریم.
9865/3028/ خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.