به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته خود در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی(ع) افزود: نهج البلاغه کتابی ارزشمند پس از قرآن است که اهمیت آن کمتر مورد توجه قرار گرفته و از نکات و توصیه های این کتاب مهم غفلت شده است.
وی بیان کرد: بزرگان سایر ادیان نسبت به نهج البلاغه توجه ویژه ای دارند و در نوشته های خود به جایگاه این کتابی بی نظیر پس از قرآن اشاره کرده اند اما این کتاب مهم که در اختیار شیعه و مایه افتخار اهل تشیع است، کمتر مورد مطالعه قرار می گیرد.
این مرجع تقلید، کم توجهی نسبت به نهج البلاغه را جفای به حضرت علی(ع) دانست و تصریح کرد: پیش بینی واحد درسی و سرفصل آموزشی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه سبب آشنایی بیشتر نسبت به این کتاب، انس با آن و فراگیری آموزه های اخلاقی و زندگی حضرت علی(ع) می شود.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مایه افتخار شیعه است، گفت: شیعیان جهان باید از این الگوی بزرگ بهره ببرند و زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم سازند.
آیت الله مظاهری اضافه کرد: نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی افراد سایر ادیان نیز به شخصیت بزرگ حضرت علی(ع) پی برده و این شخصیت بزرگ را الگو و اسوه ای بی نظیر معرفی کرده اند.
6027/7131
انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.