به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید روز سه شنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با بیان نکته هایی پیرامون نحوه مصرف وجوه شرعیه، افزود: ما روزهای گذشته درباره شهریه طلبه ها و وجوهات شرعیه سخن گفتیم؛ اما ممکن است اشتباه یا تحریفی از این سخنان به وجود آید که لازم است توضیحاتی را درباره این مساله بیان نمایم.
وی با بیان این مطلب که تمام وجوهات شرعیه برای شهریه طلاب و حوزه های علمیه مصرف نمی شود، گفت: وجوهات شرعیه در سه بخش مصرف می شود که یکی از آن بخش ها، شهریه طلاب و حوزه های علمیه می باشد.
وی ادامه داد: بخش دومی که وجوهات شرعیه در آن مصرف می شود، کمک به مناطق محروم کشور است که در آن به ساخت مسجد، مدرسه، حمام وغیره در حد توان می پردازیم.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: ارسال آرد، برنج و سایر چیزها از جمله فعالیت هایی است که برای کمک به مناطق محروم انجام می شود و پشتیبانی از عالمان آن منطقه ها نیز از دیگر کارهایی است که انجام خواهد شد تا این عزیزان در آن مناطق مانده و برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را داشته باشند.
وی افزود: فعالیت در مسائل فرهنگی، بخش سوم مصرف وجوهات شرعیه است که در آن به چاپ کتاب های مفید از جمله، قرآن کریم، نهج البلاغه و تفسیر می پردازیم.
وی ادامه داد: امروز مناطقی در آفریقا وجود دارد که ممکن است در یک آبادی فقط 2 قرآن وجود داشته باشد و باید برای آنان این کتاب های مفید را ارسال کرد.
این مرجع تقلید گفت: امروز نوجوانان و جوانان نیاز به رساله و کتاب های مفید دارند و باید فعالیت های فرهنگی در این خصوص انجام شود.
وی بیان کرد: بنابراین وجوهات شرعیه علاوه بر شهریه طلبه ها، در مناطق محروم و فعالیت های فرهنگی نیز صرف می شود.
7405/ 6133/ تنظیم: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.