مسئول نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بشرویه روز سه شنبه در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با تلاش نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بشرویه، شرکت افق فردای بشرویه و شرکت تعاونی روستایی اسلام برپا شده است.
مجتبی آفاقی افزود: در این نمایشگاه شرکت هایی از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و البرز حضور دارند.
وی گفت: این نمایشگاه در قالب 20 غرفه برپا شده و انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی به ویژه در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین نهاده های کشاورزی به معرض نمایش درآمده است.
آفاقی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه ادوات کشاورزی موجب آشنایی کشاورزان با ماشین های کشاورزی جدید و در نتیجه تغییر الگوها و روش های کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی از سنتی به صنعتی و مکانیزه می شود.
وی بشرویه را دارای ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی معرفی و تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه موجب شناساندن بیشتر استعدادهای منطقه در زمینه کشاورزی و دامپروری می شود.
به گزارش ایرنا، مسئول نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی بشرویه اضافه کرد: برپایی این قبیل نمایشگاه ها می تواند کمک درخور توجهی به جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی داشته باشد زیرا نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی و دامپروری یکی کمبودهای مهم این حوزه در بشرویه است.
وی افزود: آشنایی و برقراری ارتباط با فعالان عرصه کشاورزی در خارج از شهرستان و حتی استان موجب به وجود آمدن چرخه ای فعالیت های بازاریابی، فروش و حتی صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه شکوفایی اقتصاد کشاورزی منطقه می شود.
وی اظهار کرد: بروز خشکسالی های اخیر، ابتلای مزارع کشاورزی به آفت های متعدد و کمبود منابع آبی تاکنون خسارت زیادی را متحمل بخش کشاورزی منطقه بشرویه کرده و امیدواریم با برپایی این نمایشگاه شاهد تحولی نوین در عرصه کشاورزی شهرستان بشرویه باشیم.
دومین نمایشگاه تخصصی ماشین ها و ادوات کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته تا 16 آذر از ساعت 15 تا 21 در محل سالن های نمایشگاهی شرکت اسلام بشرویه پذیرای حضور علاقه مندان است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550*3028*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.