به گزارش ایرنا مهدی ابراهیمی روز دوشنبه در همایش همدلی دانشجویان دختر شهرستان فردوس به مناسبت 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: فردوس از گذشته های دور تاکنون یک شهر دانشگاهی بوده و در حال حاضر نیز این شهرستان با هشت مرکز آموزش عالی و 6 هزار دانشجو یک شهر فرهنگی و دانشگاهی است.
وی افزود: محیط امن و آرام شهرستان فردوس ویژگی مناسبی برای دانشجویان است که بتوانند در این محیط امن و آرام بدون هیچ دغدغه ای به تحصیل علم و دانش بپردازند.
فرماندار فردوس تصریح کرد: باید رشته های دانشگاهی جدید و به عبارتی رشته های نسل سوم را در دانشگاه ها ایجاد و افزایش دهیم و آنچه امروز باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، موضوع پژوهش و تحقیق است.
وی گفت: در پژوهش و کار تحقیقاتی عقب هستیم و خروجی دانشگاه های ما از نظر کار تحقیقاتی ضعیف است و برای همین هنوز نتوانسته ایم در حوزه صنعت پیشرفت چشمگیری داشته باشیم یا در صنعت خودروسازی یک برند مناسب معرفی کنیم.
ابراهیمی افزود: تعداد دانشجو نباید برای ما خیلی مهم باشد بلکه باید میزان تحقیقات و پژوهش مورد توجه ما باشد و انجام کار پژوهشی و تحقیقاتی در دستور کار دانشگاه ها قرار گیرد.
امام جمعه فردوس نیز در این همایش دو قشر تاثیرگذار در جامعه که سبب سازندگی می شوند را دانشجو و طلبه معرفی کرد و گفت: دانشگاه و حوزه دو مرکز تاثیرگذار در جامعه است و افرادی که از این دو مرکز فارغ التحصیل می شوند نیز بیشترین تاثیرگذاری را بین مردم دارند.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: شهرستان فردوس یک شهر فرهنگی و دانشگاهی است و این به نعمت وجود دانشجویان زیادی است که از اطراف و اکناف کشور در این شهر تحصیل می کنند.
وی به پیشرفت های ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: با تلاش دانشمندان ایرانی امروز ایران اسلامی در ردیف 10 کشور پیشرفته جهان قرار دارد و ایران اسلامی که روزی با زیره، فرش و زعفران شناخته می شد امروز با علم، فرهنگ و هنر شناخته می شود.
وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو افزود: 16 آذر روز مقاومت، روز انقلاب و روز آگاهی دانشجویان است و صلاح و فساد یک جامعه نیز به دانشگاه مرتبط می شود.
در این همایش برنامه های متنوعی توسط دانشجویان اجرا و همچنین سرود و برنامه طناب زنی توسط دانش آموزان دبستان دخترانه سماء اجرا شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.