به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان، محمدرضا بیکی عصرامروز در‌ نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان درمیان  اظهار داشت: مدرسه سازی مصداق عمل صالح داسنت که ماندگار و همراه همیشگی انسان است.

وی میزان تعهدات هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز را بالغ بر 240 مورد عنوان کرد و گفت: مبلغ کلی این تعهدات بالغ بر18 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 65 درصد آن محقق شده است.

وی افزود: از این مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان شامل هدایای نقدی و تجهیزات بوده و تقریبا 11 میلیارد و 200 میلیون تومان بحث احداث و مابقی تعدادی زمین اهدایی بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان درمیان چهارمین شهرستانی است در سطح استان که نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در آن برگزار می شود بیان کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در 26 فروردین ماه سال جاری در محل سالن همایش قلمچی بیرجند برگزار می شود.

بیکی افزود: در سطح استان بالغ بر 17 میلیارد و 700 میلیون تومان در جشنواره قبلی تعهد اخذ شده که امیدواریم در جشنواره امسال افزایش داشته باشد. 

وی رویکرد نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز را ایمن سازی مدارس ذکرکرد و ادامه داد: با حضور خیرین مدرسه ساز شاهد ساخت فضاهای آموزشی استاندارد  و دارای کیفیت و ایمن برای رشد و بالندگی استعدادهای بالقوه فرزندان این استان مستعد و فرهنگی باشیم.

ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم و مرزی درمیان مورد توجه باشد

فرماندار درمیان نهضت مدرسه سازی را یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و شجره طیبه ای ای دانست که ثمره آن جاودانه است گفت: ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم و مرزی درمیان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه باشد.

محمد بشیری زاده اظهارداشت: ساخت و تجهیز مدارس در مناطق محروم و مرزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش خیرین مدرسه ساز در این مورد کلیدی است.

وی در مورد مشارکت هر چه بیشتر خیران در شهرستان درمیان ابراز امیدواری کرد و افزود: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و آسایش و امنیت آنها باید در این مکان به طور کامل تامین شود و سرمایه‌گذاری در این عرصه اولویت بالایی دارد و اجر و پاداش اخروی آن بی‌نظیر است و باقیات و صالحات پرباری محسوب می‌شود‌.

فرماندار درمیان گفت: خیرین مدرسه ساز زیر ساختهای لازم را برای کسب علم و دانش و پرورش آینده سازان کشور مهیا و در واقع خیرین برای اعتلای جامعه تلاش می کنند.

بشیری‌زاده با بیان اینکه افزایش سطح سواد جامعه  افزایش بهره وری دو مقوله مهم در بحث پیشرفت است تصریح کرد: خیران مدارس زیبایی احداث کردند که زمینه ساز پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است و این وظیفه ما و آیندگانی که از این فضاها استفاده می کنند است که از این اماکن به درستی مراقبت کرده و بهره وری مدارس را افزایش دهند.

درپایان این مراسم از جمعی از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تقدیر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611027
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.