به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: تضعیف دین و دیانت مسلمانان در دستور کار استکباریان قرار گرفته که تنها مسیر رسیدن به آن تفرقه است.
وی گفت: امروز برادران اهل تسنن و تشیع وظیفه دارند مقابل کفار زمانه ایستادگی کنند تا آنها با به راه انداختن گروه های داعش گونه نتوانند رخنه در دیانت مسلمانان کنند.
وی تاکید کرد: بیداری جهان اسلام در سال های گذشته ریشه اسرائیل را متزلزل کرد و مسلمانان نباید بگذارند استکباریان به عنوان بزرگترین دشمنان مسلمین با ایجاد تفرقه وحدت آنها را مخدوش کنند.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه منافقین امت هم در طول تاریخ بدترین ضربه ها را به اسلام زدند افزود: کسانی که در جهان اسلام مزدوری می کنند و با یهودیان هم پیمان شده اند به طور مسلم اعتقادی به دین و قیامت و آخرت ندارند.
وی تصریح کرد: اقدام های آل سعود در کنار هم پیمانانش بعد از مسایل به وجود آمده در کشور های مظلوم یمن، عراق و سوریه بر همگان معلوم شد و آل سعودیان نشان دادند آل یهودیان زمانه هستند.
حجت الاسلام مختاری گفت: اکثر برادران اهل سنت در کشور هوشیارند اما باید بدانند از روی دلسوزی می گوییم که اگر وهابیت در برخی آنها نفوذ کند ایران، سوریه و عراق نیست بلکه کشوری مقتدر است و اگر جلوی نفوذ وهابیت گرفته نشود دین و دنیای آنها را نابود خواهد کرد.
وی بیان کرد: از سوی دیگر شیعیان انگلیسی، متعصب و نا آگاهی وجود دارند که ضربات سنگینی را به اسلام وارد می کنند و باید بدانند ما با هرگونه توهین به مقدسات برادران اهل سنت مخالفیم زیرا مشترکات بسیاری با هم داریم.

** لزوم توجه به مقاوم سازی
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دنیا پر از بلا و حادثه است گفت: تنها راه رسیدن به عافیت، باور کردن عالم اسباب و حفظ تقواست لذا باید تدبیری کنیم تا عافیت را برای خود تهیه کنیم و به آرامش و آسایش برسیم.
به گفته وی زلزله یکی از این بلایاست که نمی توان جلوی آن را گرفت اما برای اینکه به عافیت برسیم باید مقاوم سازی را در دستور کار قرار دهیم و دولت و ملت با جدیت در این زمینه وارد شوند.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: اگر امروز حوادث جاده ای در کشور به وِیژه خراسان جنوبی عده زیادی را داغدار کرده است باید جاده ها و خودروها استاندارد سازی شوند و قوانین را به خوبی رعایت کنیم تا 90 درصد از این بلایا کاهش یابد که این خود نوعی عافیت است.

** آیت الله مدرس الگوی قانونمداری
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه شهید آیت الله مدرس الگوی قانونمداری در کشور است افزود: مدرس بنده مخلص خدا بود و سیاست را در خدمت دیانت داشت.
وی با گرامیداشت دهم آذر روز مجلس، نمایندگان را به تقوای الهی سفارش کرد و گفت: نمایندگان باید امور مردم را در راس کارهایشان قرار دهند و همواره با شجاعت تمام همچون آیت الله مدرس، از دین و دیانت مردمشان دفاع کنند.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت نام دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.