به گزارش ایرنا، دکتر کاظم قائمی، روز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی، افزود: پرداخت مالی ماهانه پرسنل و پزشکان این مجموعه به 12 میلیارد تومان می رسد که اگر این مطالبات وصول نشود با مشکل های فراوانی روبه رو خواهیم شد.
وی ادامه داد: خدمت رسانی بهتر به مردم نیازمند فکری آسوده است اما کاهش نقدینگی به چالش بزرگی تبدیل شده است.
به گفته وی با همه این مشکل ها اما مجموعه علوم پزشکی بیرجند همانند همیشه با تمام وجود پای کار بوده که افتتاح بخش های سی سی یو و قلب شهرستان سرایان گواهی روشن بر این سخن است.
قائمی با ابراز تاسف وقوع زلزله کرمانشاه، تصریح کرد: از همان ساعت های اولیه وارد عمل شدیم به طوریکه چهار دستگاه آمبولانس و 15 نیروی انسانی را به مناطق زلزله زده اعزام کردیم.
وی ادامه داد: همچنین ساماندهی و ساخت 2 مرکز بهداشتی را هم در این مناطق بر عهده گرفتیم و آمادگی کامل خود را برای کمک همه جانبه به هموطنانمان اعلام کردیم.
وی همچنین از احداث 2 موکب و تزریق 100 میلیون تومان خدمات دارویی در ایام اربعین حسینی خبر داد و افزود: اعزام همکاران برای خدمت رسانی به کاروان ها و زایران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 2 برابر شده بود که بسیج جامعه پزشکی هم با تمام توان وارد عمل شد.

** پایه ریزی برنامه جامعه سند تحول سلامت در خراسان جنوبی
رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه سلامت در سطح فردی از مهمترین مسایل جامعه است، گفت: این مهم در سطح ملی نیز در صدر سیاست گذاری کشور ها قرار دارد و ارتقا بهداشت و تامین سلامت افراد جامعه یکی از مهمترین مولفه های اصلی کشور هاست که این موضوع در قالب برنامه جامع سند تحول سلامت در استان پیگیری می شود.
محمد رضا حاجی آبادی، نبود برنامه جامع برای سلامت در استان، ضرورت توجه هماهنگ و یکسان به همه ابعاد سلامت، ضرورت همکاری بین بخشی سازمان ها و نهادها و ترغیب مردم به مشارکت در برنامه های سلامت و کمک به فرهنگ سازی در این زمینه را از مهمترین اهمیت های این طرح بیان کرد.
به گفته وی فراهم کردن زمینه برای استفاده از تمام امکانات و توانمندی های استان، ارتقای سلامت، همکاری بین بخشی، شناسایی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر و ارایه یک مسیر روشن برای دریافت اطلاعات و خدمات سلامت از دیگر ویژگی های برجسته برنامه جامع سند تحول سلامت است.
حاجی آبادی در ادامه اظهار کرد: برای داشتن یک نظام سلامت کارآمد، شناسایی وضعیت موجود و چالش های پیش رو ضروری است که در همین ارتباط طرح جامع سلامت استان به دنبال مهمترین چالش های پیش روی سلامت و ارایه راهکار خواهد بود.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.