دکتر علی اصغر آیت اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 42 هزار و 614 ورزشکار مرد و 16 هزار و 397 نفر ورزشکاران زن هستند.
وی عنوان کرد: در بین رشته های ورزشی فوتبال با 14 هزار و 92 ورزشکار سازمان یافته، ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با هفت هزار و 132 ورزشکار بیمه شده و والیبال با 6 هزار و 964 ورزشکار دارای کارت بیمه، بیشترین ورزشکاران سازمان یافته را دارند.
به گفته وی؛ گرگان با 21 هزار و 57 نفر، گنبدکاووس با هشت هزار و 769 نفر و علی آباد کتول با 3هزار و 751 نفر بیشترین سهم را از تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به خود اختصاص داده اند.
آیت اللهی با اشاره به اینکه مبلغ حق بیمه ورزشی در سال 96مانند سال گذشته 150 هزار ریال است، گفت: هر ورزشکاری که وارد میادین ورزشی حتی برای تمرینات انفرادی می شود ،باید کارت بیمه ورزشی داشته باشد.
وی ادامه داد: هر کارت بیمه در هر زمان که صادر شود، تا پایان همان سال معتبر بوده و لازم است که ورزشکاران در نخستین روزهای سال اقدام به دریافت کارت بیمه کنند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان افزود: به منظور ارتقاء آمار بیمه شدگان ورزشی در سال جدید، تسهیلاتی لحاظ شده است و تلاش می شود که در کوتاه ترین زمان هزینه مصدومین پرداخت و با عقد قرارداد با مراکز درمانی و فیزیوتراپی، امکانات لازم درمانی و بازتوانی برای ورزشکاران مهیا گردد.
وی همچنین اظهار داشت: در سال گذشته بازرسی بیش از صد باشگاه ورزشی سطح استان انجام شد و تذکرات لازم به مدیران باشگاه های ورزشی درخصوص بیمه ورزشکاران، عدم توزیع و فروش داروهای نیروزا و مکمل های غیرمجاز و رعایت موارد بهداشتی داده شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان از انعقاد سه تفاهم نامه همکاری با مراکز درمانی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این قراردادها با کلینیک پزشکی دکتر موسوی گرگان، جمعیت هلال احمر بندرترکمن و گمیشان و اداره کل زندان های استان گلستان امضا شده است.
وی با بیان اینکه در سال 95 براساس تعاملات هیات پزشکی ورزشی با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش وجوانان استان، خدمات آموزشی این هیات در سه حوزه جامعه پزشکی، جامعه کارمندان و جامعه ورزش ارائه شد، تصریح کرد: در سال گذشته با برگزاری 19 دوره آموزشی 1570 نفر شامل 195 نفر از پزشکان عمومی و کارشناسان فیزیوتراپی، 1225 نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی و 150 نفر از ورزشکاران و مربیان استان در دوره های آموزشی هیات پزشکی ورزشی شرکت داشتند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.