به گزارش ایرنا سجاد رضایی روز پنجشنبه در نخستین نشست اتاق فکر مدیران رسانه های خراسان جنوبی که در پردیس شرکتهای دانش بنیان بسیج برگزار شد افزود: اهالی رسانه در تشکل های مختلف و جلساتی که برگزار می شود، مسائل و مشکلات صنفی خود را بررسی می کنند و هدف از تشکیل این اتاق فکر پرداختن به محتوای رسانه ها در زمینه توسعه استان است.
وی با بیان اینکه 20 قشر مختلف در بسیج فعال است گفت: بسیج رسانه نیز براساس رسالتی که برعهده دارد با تشکیل اتاق فکر به منظور تبادل آرا و نظرات مدیران رسانه در خصوص مسائل اساسی استان و هماهنگی و همگرایی بیشتر در جهت توسعه خراسان جنوبی گام برداشته است.
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه های این استان در موضوعات مهم مانند راه، انتقال آب و ریل، رویه تقریبا یکسان و همگرایی خوبی دارند و همگرایی و اتحاد رسانه ها در خصوص منافع و مصالح استان توجه مدیران کشوری را به این منطقه جلب می کند.
وی به تلاش همگانی رسانه های خراسان جنوبی برای پرداختن به جاده بیرجند - قاین اشاره کرد و گفت: با همکاری همه رسانه ها و ایجاد کمپین با نام «جاده مرگ» مسئولان در این خصوص حساس تر شده اند.
رضایی افزود: رسانه ها می توانند در بسیاری از موضوع ها که به عموم مردم و جامعه بر می گردد، به نقاط اشتراک برسند و پرداختن مستمر به این نقاط اشتراک در تصمیم گیری ها و اقدامات بعدی مسئولان و دستگاه ها بسیار موثر است.
وی بیان کرد: جلسات اتاق فکر هر ماه یکبار برگزار و موضوع جلسه نیز از قبل مشخص می شود.
مدیران رسانه های خراسان جنوبی نیز در این نشست تشکیل اتاق فکر به همت بسیج رسانه را اقدامی اثرگذار ارزیابی و بر تداوم جلسات این مجموعه با دستور کار و برنامه مشخص تاکید کردند.
گسترش دایره اجماع رسانه ها بر موضوع های مهم و اساسی استان، بهره گیری از اتحاد و صمیمیت موجود بین اهالی رسانه، لزوم عملیاتی شدن همگرایی رسانه ای در استان، توجه به موضوع رسانه توسعه محور و مخرب، نحوه پرداختن به سوژه های خبری از جمله جاده ها که اثر منفی و معکوس نگذارد، تمرکز بر محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله عناب و زرشک، تقویت ارتباط مسئولان با رسانه ها و پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران، افزایش نشاط عمومی در جامعه و لزوم تشکیل یک اتاق فکر واحد در استان از جمله مباحثی بود که مدیران و اهالی رسانه در این نشست مطرح کردند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی هم در آغاز این نشست به تشریح اهداف، عملکرد و برنامه های این سازمان پرداخت.
جواد عقیلی پور گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با هدف حمایت از نخبگان علمی و ایجاد زمینه برای اختراعات بیشتر و رشد فناوری، برنامه ریزی کرده و اقداماتی را تاکنون انجام داده است.
وی افزود: سازمان بسیج علمی در قالب پنج مرکز فعالیت می کند و مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج به منظور اجرای ایده های مخترعان و مبتکران راه اندازی شده و مجهز به امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی است.
وی حمایت مالی و مشاوره رایگان در ساخت اولیه را از خدمات بسیج علمی ذکر کرد و گفت: تفاهم نامه های متعدد برای بهره گیری از امکانات سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه های استان و آموزش و پرورش منعقد شده است.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی از موافقت نامه این سازمان با شرکت فرابورس ایران خبر داد و گفت: تاکنون 2 محصول از طریق این بورس وارد بازار شده است.
وی راه اندازی خانه نخبگان بسیج را از دیگر اقدامات سازمان بسیج علمی خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: برای هر کدام از مسائل اساسی استان از جمله آب، فرونشست زمین، شتر، انرژی نو، صنعت و معدن کارگروه هایی تشکیل شده و نتایج بررسی ها در قالب سندهای علمی به دستگاه های ذیربط ارائه می شود.
به گزارش ایرنا بیش از 88 روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه، پایگاه خبری و ... در استان خراسان جنوبی مجوز فعالیت دارند.
چهار روزنامه خراسان جنوبی، امروز خراسان جنوبی، آوای خراسان جنوبی و زعفران در این استان چاپ و منتشر می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
خبرنگار و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.