به گزارش ایرنا محمد شفیعی عصر پنجشنبه در کارگروه صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف با بیان پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت: این شهرستان پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری و تولید صنایع دستی را داراست.
وی از برگزاری نشست هماهنگی با مدیرکل پست استان خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده با این اداره کل در زمینه انتقال گل نرگس به شهرستان های دیگر مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.
وی بر تاسیس شرکت تعاونی نرگس کاران خوسف تاکید کرد و گفت: ایجاد این شرکت تعاونی نیز قسمتی از مشکلات این قشر زحمت کش را مرتفع خواهد کرد.
فرماندار خوسف ادامه داد: این شهرستان در تولید پارچه نیز ظرفیت های خوبی دارد که با شروع بکار موسسه حضرت رسول (ص) در شهر و برنامه ریزی 200 نفر اشتغال در شهرستان با توسعه پارچه بافی اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: در راستای تکمیل چرخه تولید صنایع دستی و رفع مشکلات فروش محصولات تولیدی ایجاد بازارچه صنایع دستی خوسف و راه اندازی سایت فروش پیگیری خواهد شد.
شفیعی گفت: در راستای توسعه و رونق بخش گردشگری از محل اعتبارات تملک دارایی اعتبار خوبی برای نزدیک شدن مسیر دسترسی دق اکبرآباد به مرکز استان با آسفالت راه روستاهای سلم آباد و گیوشاد در نظر گرفته شده است.
وی از اختصاص اعتبار برای توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت های لازم در دق اکبرآباد خبر داد و گفت: مرمت و احیای بافت تاریخی شهر خوسف، تکمیل جاده آبگرم لوت و همچنین استفاده از گردشگری مذهبی همچون بقاع متبرک شاه سلیمان علی (ع) و مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر و مزار امامزاده ابوالقاسم می تواند نیز در حوزه گردشگری نقش مهمی ایفا نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه از تخصیص یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای مرمت و احیای بافت تاریخی خوسف خبر داد و گفت: این شهرستان ظرفیت های خوبی در گردشگری و صنایع دستی دارد.
علی رمضانی اظهار کرد: 3 میلیارد ریال نیز برای احیای بافت تاریخی روستای خور در سالجاری در نظر گرفته شده است که با همکاری اهالی این روستا احیای 6 خانه تاریخی به سرانجام خواهد رسید.
وی بر احیای پنبه مله در شهر خوسف تاکید کرد و افزود: در راستای ثبت ملی شهر خوسف به عنوان اولین شهر صنایع دستی اقدامات لازم انجام خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028* خبرنگار- سیدابوالفضل موسوی نژاد* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.