علی یزدانی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، افزود: معدن، گردشگری و صنایع دستی از مهمترین ظرفیت های استان است و با توجه به بحران آب در کشور بویژه در این منطقه لازم است دولت در حوزه های غیر از کشاورزی توجه کند.
به گفته وی، بحران ملموس آب در این زمینه اهمیت توجه به حوزه های صنعت، معدن، تجارت و خدمات را در استان بیشتر می کند.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی غیر از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی دارای معادن ارزشمندی است که از سنگ و فلزات سخت و نرم و قابل صادرات برخوردار است.
وی ادامه داد: یکی از مشکل های ویژه بنگاه های اقتصادی کوچک مشکل بازار فروش است اما معادن خراسان جنوبی با این معضل روبه رو نیستند.
یزدانی با بیان اینکه پارامتر های تشویقی همچون معافیت های مالیاتی باید در استان های کمتر برخوردار پیاده سازی شود، افزود: خراسان جنوبی از جمله این استان هاست که باید از این پتانسیل استفاده کند.
به گفته وی در حوزه مالیاتی لایحه ای در مجلس شورای اسلامی مطرح است و از آنجایی که مجلس هم نگاه مثبتی به این قضیه دارد امیدواریم در کنار این ظرفیت بتوانیم از پتانسیل های موجود و در کنار آن همکاری بانک ها استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن در استان بیش از 60 درصد رشد واگذاری در هشت ماهه اخیر بوده است که امیدواریم در این حوزه بهتر بتوانیم مثمر واقع شویم.
وی در ادامه یادآور شد: مطالعات اقتصادی کم، اهلیت سرمایه گذاری و توجه نکردن به آموزش در حین انجام کار از مهمترین مشکلات بنگاه های اقتصادی کوچک است که آنها را با مشکل مواجه کرده و این در حالی است که بیشترین اشتغال موجود در سال 94 و 95 در همین بنگاه ها بوده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.