به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که هزینه های حمل کالای قاچاق برای قاچاقچی به حداکثر ممکن افزایش یابد چرا که اگر هزینه اقتصادی در این زمینه رقم کمی باشد همچنان میل به قاچاق کالا از بین نخواهد رفت.
وی بر کنترل و مدیریت بازار داخلی استان با انجام اقدامات فرهنگی، اقتصادی و پیشگیری تاکید و اظهار کرد: نباید اجازه دهم کالای قاچاق به راحتی در گردش بازارهای ما سبب لطمه زدن به خود بازاریان شود زیرا وقتی کالای قاچاق از مرزها وارد می شود اولین کسانی که ضرر می کنند بازاریان و تولیدکنندگان هستند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بحث کارآفرینی در استان باید هوشمندانه برای کاهش نرخ بیکاری و حمایت از تولید کننده دنبال شود.
مروج الشریعه یادآور شد: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا، اگر چند مساله اساسی با اولویت و به صورت جدی در دستور کار کمیته های زیر مجموعه ستاد قاچاق کالا و ارز قرار نگیرد و منجر به کار عملی در استان و استان های مجاور نشود بازخورد آن را نخواهیم داشت.
به گفته وی، اگر روند گردش کالای قاچاق از استان های همجوار را کنترل نکنیم این مساله شاید در داخل استان کنترل شود اما واردات قاچاق را از استان های همجوار خواهیم داشت لذا باید اصلاحیه یا مصوبه ای جدید در نظام تصمیم گیری مرکز کشور از جمله هیات وزیران و مجلس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در این راستا باید بسته ای با هماهنگی استان های همجوار برای مرزهای شرق کشور تهیه و تصویب شود تا بتوانیم در مبارزه با کالای قاچاق گام اساسی برداریم.
مروج الشریعه با اشاره به صادرات 76 میلیون دلاری از مرز ماهیرود استان در هفت ماهه امسال، یادآور شد: برای توسعه اقتصاد مرز نیازمند نهادهای موجه و مورد تایید به لحاظ ایمنی، امنیتی و حقوقی هستیم و اگر بخواهیم تجارت پایدار بماند باید اجازه دهیم بخشی از کالاها از افغانستان از طریق تعاونی های مرزنشینان وارد شود.
وی با اشاره به اینکه سیستم های کنترل هوشمند و هدفمند در بازار نداریم ،گفت: یکی از راهکارهای هدفمند سازی بازار، گذاشتن کالا در سبد کالای مرزنشینان است.
در این جلسه فروش سوخت از جایگاه های بازارچه های مرزی استان بصورت خرده فروشی و اجازه ورود کامیون های مخزن دار حامل گاز مایع به داخل بازارچه مرزی ماهیرود( میل 78) برای بارگیری به منظور سرعت فروش و تامین گاز افغانستان مصوب شد.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.