به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند افزود: پیاده روی اربعین پیام تبشیری برای دوستان و انزاری برای دشمنان دارد بویژه این شور و شعور ده ها میلیونی به امام زمان (عج) بشارت می دهد که شیعه بیدار، هوشیار و آماده است.
وی ادامه داد: ما از تاریخ به خوبی درس گرفتیم و گذشت آن زمانی که توابین در خانه ها نشستند و دشمنان مسلم را شهید کردند و بعد امام حسین(ع) به مسلخ رفت.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: امروز قبل از ظهور امام زمان (عج) ده ها میلیون شیعه پا در رکاب با شور و شعور، مسلم زمان خود یعنی رهبر معظم انقلاب را یاری و زمینه های ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهند کرد.
حجت الاسلام مختاری یادآور شد: امروز اگر امام زمان(عج) ظهور کنند دیگر مجبور نیستید مانند عموی خود امام مجتبی(ع) تن به صلح مظلومانه دهند و یا مانند جد خود سید الشهدا(ع) در کربلا مظلومانه شهید شوند زیرا امروز شیعه زنده است و پوزه استکبار و داعش را در جای جای جهان به خاک مالیده است.
وی در خطاب به امام عصر(عج)، گفت: ما تلاش می کنیم با برپایی مجالس محرم و صفر، منتظران صالحی باشیم و دشمنان شما را رسوا و خادم الحرمین ها را برای جهان اسلام معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز مدعیان حقوق بشر خود را رسوا می کنند، ادامه داد: باید تلاش کنیم استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل، تکفیری ها و وهابیت را در جهان اسلام منزوی و به زباله دان تاریخ بیندازیم.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به مساله برجام گفت: همچنان که از قبل پیش بینی می شد آمریکا بنای خروج از برجام را ندارد بلکه به دنبال چانه زنی و رسیدن به اهداف شوم خود است اما امروز با تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اتحاد و همدلی ملت و دولت، دشمنان را به عقب رانده ایم.
به گفته حجت الاسلام مختاری، باید هوشیار باشیم و بدانیم که در برابر استکبار سه گزینه داریم، باید با استفاده از تجربیات، عقل و علم و روایات گزینه برتر مورد نظر رهبری را برگزینیم.
امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: گزینه اول در مقابل استکبار تسلیم ذلت است تا از طریق مذاکره ما را قدم به قدم به عقب نشینی وادار کنند و گزینه دوم جنگ است که استکبار به خوبی می داند جرات آغاز جنگ علیه این ملت رشید را ندارد و به مصلحت خود نمی داند و ما هم جنگ طلب نیستیم.
حجت الاسلام مختاری، گزینه سوم در مقابل استکبار را مقاومت و مستحکم کردن بنیه های فرهنگی و اقتصادی کشور ذکر کرد و افزود: ما فرهنگ ناب اسلامی را داریم که اگر به خوبی برای مردم تبیین شود، این فرهنگ قابلیت آن را دارد که ملت ما را به عنوان کشوری مقتدر و مستقل در برابر ابرقدرت ها نمایان کند.
وی با تاکید بر اینکه باید در برابر خوی استکبار مقاومت کنیم و این تنها راه استقلال و نجات کشور است، یادآور شد: تقویت بنیه های فرهنگی و اقتصادی کشور یک ضرورت است که باید آن توجه شود.
وی اظهار کرد: مذاکره را یک بار تجربه کریم و کافی است و نباید بار دیگر فریب شیطنت های اروپایی ها را بخوریم و برجام های دیگری را امضا کنیم و نیز دولت هم با مواضع اخیر خود نشان داده که اجازه نخواهد داد دشمن در برنامه های موشکی و بخش های دیگر کشورمان دخالت کند زیرا ایران کشوری مستقل است.
وی گفت: اگر برجام را رهبر معظم انقلاب اجازه دادند برای اتمام حجت بود لذا مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و قطعا با اتحاد و انسجام و اطاعت از رهبری تمام دغدغه ها را پشت سر خواهیم گذاشت.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.