به گزارش ایرنا مولوی سید احمد عبدالهی روز چهارشنبه در مراسم اهدای اسناد اراضی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به مردم واجد شرایط شهرستان درمیان با اشاره به وجود دو مشکل اجتماعی و دینی در شهر اسدیه افزود: در 60 سال قبل مردم اهل سنت شهر اسدیه زمینی برای مصلی داشتند که اعمال عبادی و سیاسی خود را در این زمین انجام می دادند.
وی اظهار کرد: بخشداری و اداره راه و شهرسازی وقت از مردم خواستند که زمین را برای ساخت راه در اختیار اداره راه قرار دهیم و آنان در عوض زمین دیگری با صورت جلسه رسمی تحویل ما دادند.
وی با بیان اینکه مردم اهل سنت شهر اسدیه 24 سال است که این زمین را حصار کشی کرده اند و نماز عید را در این زمین بجا می آوردند، اضافه کرد: بنیاد مستضعفان مدعی سه دانگ این زمین است که با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی مردم اسدیه از بنیاد مستضعفان درخواست داریم این سه دانگ را به مردم اهدا شود.
مولوی عبدالهی گفت: همچنین قطعه زمین دیگری برای احداث دارالقرآن و حوزه علمیه از طرف بنیاد مستضعفان با قیمت کارشناسی واگذار شد که مقداری از قیمت زمین به حساب بنیاد واریز شده و خواهان تخفیف قیمت زمین از سوی بنیاد مستضعفان هستیم.
وی با بیان اینکه اکثریت مردم شهر اسدیه اهل تسنن هستند، افزود: مردم شیعه و سنی درمیان با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی می کنند و در تمام صحنه های نظام و انقلاب حضور پررنگی دارند.
امام جمعه اهل سنت اسدیه عنوان کرد: در گذشته مردم در روستایی به نام اسدآباد زندگی می کردند و با تمام سختی ها دست و پنجه نرم کردند که به برکت خدمات نظام اسلامی هم اکنون روستای اسدآباد با افزایش جمعیت به شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان ارتقا یافت.
مولوی عبدالهی خواهان راه اندازی کارخانه قند قهستان برای ایجاد اشتغال در شهرستان شد و گفت: ایجاد اشتغال و ماندگاری جمعیت درمناطق مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

**احداث مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای اسدیه و قهستان
فرماندار درمیان هم با بیان اینکه احداث مجتمع فرهنگی و هنری در 2 شهر اسدیه و قهستان در حال انجام است، گفت: برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهر قهستان 400 میلیون تومان در نظر گرفتیم که این اعتبار اختصاص نیافته است.
محمد بشیری زاده بیان کرد: کارخانه قند قهستان با سابقه 55 سال فعالیت امروز تعطیل است که راه اندازی مجدد کارخانه در رونق اقتصادی منطقه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
وی ادامه داد: کارگران کارخانه قند قهستان در سال 1370 با پرداخت پول شرکت تعاونی راه اندازی کردند که باید حقوق کارگران به آنان بازگرداننده شود.
بشیری زاده با اشاره به اینکهه فرش منطقه قهستان شهرستان سال گذشته در سازمان جهانی مالکیت معنوی ثبت شد، گفت: فرش این منطقه در گذشته به کشورهای آلمان و فرانسه صادر می شد که باید در راستای اشتغال مردم منطقه تولید دوباره فرش رونق گیرد.
وی افزود: فرمانداری از تمام سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در شهرستان استقبال می کند.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.