به گزارش ایرنا محمد حسینی روز یکشنبه در آیین افتتاح مجتمع پاتوق کتاب در بیرجند افزود: بنده همه چالش های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را می دانم و به عنوان فردی آگاه اگر بخواهیم در کار موفقیت داشته باشیم باید با یکدیگر هماهنگ و همراه باشیم.
وی تصریح کرد: برای کسب موفقیت در امور باید اقدامات زنجیره وار به هم متصل باشند چون تفکر جزیره ای مشکل اصلی کشور است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در یک مجموعه اقتصادی که 2 هزار کارگر دارد اگر به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه نشود، مجموعه با آسیب روبرو می شود و توجه به امور فرهنگی و اجتماعی در همه امور مثل مسائل عمرانی، قضائی و ... مهم است.
وی ادامه داد: سرمایه زندگی یک انسان در چند جلد کتاب خلاصه می شود و افراد قادرند این سرمایه ارزشمند را با مطالعه عمیق به خود منتقل کنند.
حسینی گفت: جامعه باید آرامش روانی داشته باشد تا بتواند از کتاب به درستی استفاده کند و برای مطالعه یک کتاب با نگرش سنگین فلسفی باید آرامش خاطر برای فرد مطالعه کننده فراهم شود و گرنه امکان بهره وری عمیق از آن وجود ندارد.

** 15 هزار عنوان در مجتمع پاتوق کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: مجتمع پاتوق کتاب با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند و نشر معارف در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع ایجاد شده است.
احمد محبی افزود: در این مجموعه 40 هزار کتاب وجود دارد که 15 هزار عنوان را شامل می شود.
وی اظهار کرد: این مجموعه چند منظوره است و کافه کتاب، وسایل تفریحی برای کودکان و کتاب های متنوع از ناشران معتبر کشور در آن وجود دارد.
وی یادآور شد: مجتمع پاتوق کتاب بیرجند برای هفت نفر به طور مستقیم و 20 نفر به شکل غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.
*7559*3028* خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشار-رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.