حسین قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از هزار و 500 کودک در این شهرستان مورد سنجش و غربالگری بینایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از مجموع این کودکان، 117 نفر مشکوک به ضعف بینایی تشخیص داده شدند و حدود 30 میلیون ریال برای خرید عینک و هزینه درمان آنان هزینه شده است.
قلی پور اظهار کرد: غربالگری بینایی برای کودکان سه تا 6 سال در سه سطح انجام می شود که در سطح اول کودکان در مهد های کودک و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری مورد غربالگری قرار می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است، اضافه کرد: در سطح دوم سنجش و غربالگری تنبلی چشم کودکان مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شده و به مراکز درمانی اپتومتریست ارجاع داده می‌‌شوند.
قلی پور بیان کرد: در ادامه روند طرح غربالگری بینایی در صورت تایید مشکل بینایی و نیاز به درمان‌های تخصصی همچون جراحی به سطح سوم طرح و چشم پزشک ارجاع داده می‌‌شوند.
به گزارش ایرنا، رئیس بهزیستی بشرویه پیشگیری از تنبلی چشم و کم ‌بینایی و نابینایی در بزرگسالی را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: امسال بیست و دومین سال اجرای این طرح در کشور است.
وی اظهار کرد: علاوه بر طرح غربالگری بینایی طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان تا یک ماهگی نیز در پایگاه دائمی غربالگری شنوایی اجرا می شود.
قلی پور اضافه کرد: اجرای این طرح از آن جهت ضروری است که باعث شناسایی ضعف های شنوایی نوزادان شده و با انجام اقدامات درمانی و بهداشتی از بروز معلولیت برای کودک در آینده جلوگیری می شود.
شهر بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.