مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: برای اجرای این طرح در سال جاری 495 پایگاه در مراکز بهزیستی، مهدهای کودک، خانه ها و مراکز بهداشت و مراکز پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، محمد میرزایی روز دوشنبه در آیین نمادین آغاز اجرای این طرح در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاهها از امروز تا پایان بهمن ماه فعال است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار و 23 کودک در این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند، پیش بینی کرد: امسال نیز بیش از 51 هزار کودک زیر 6 سال مورد سنجش بینایی قرار گیرند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به پوشش بالای 97 درصدی اجرای این طرح در استان گفت: در ارزیابی و سنجش های بینایی سال گذشته 2 هزار و 700 کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که از این تعداد یکهزار و 700 کودک مبتلا به عیوب انکساری تشخیص داده شد که برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع داده شدند.
وی گفت: سازمان بهزیستی در راستای حمایت و کمک به مبتلایان عیوب انکساری کمک هزینه عمل های جراحی چشم و عینک را نیز پرداخت می کند.
میرزایی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم تا هفت سالگی قابل تشخیص و درمان است، افزود: پس از 12 سالگی تنبلی چشم درمان نخواهد شد.
هم اکنون 32 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار و 700 معلول مستمری دریافت می کنند.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.