محمد بشیری زاده روز شنبه در کمیته راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان، افزود: صنایع دستی از ظرفیتی بزرگ برای اشتغالزایی برخوردار است و باید با برنامه ریزی از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال روستاییان استفاده کرد.
وی بیان کرد: برای رونق صنایع دستی ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای نقش موثری دارد که باید اعتبار ویژه ای برای این آموزشها در روستاها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: دولت با حساسیت بالایی رونق تولید و اشتغال را دنبال می کند.
فرماندار درمیان عنوان کرد: باید کمیته اقتصاد مقاومتی شهرستان کاربردی و کارشناسی باشد و در این خصوص از مسئولان شهرستان خواست با ارائه برنامه های عملیاتی در این کمیته حاضر شوند.
بشیری زاده با بیان اینکه مسئولان شهرستان در زمینه صدور مجوزهای مختلف واحدهای تولیدی و خدماتی با مردم سختگیری نکنند، اضافه کرد: مسئولان نباید هیچ گونه مانعی بر سر راه تولید شهرستان ایجاد کنند.
وی عنوان کرد: در چند سال گذشته روند مهاجرت از روستاهای شهرستان به کلان شهرها افزایش یافته است، باید برای جلوگیری از این مهاجرت ها ایجاد اشتغال روستائیان دغدغه تمام مسئولان شهرستان باشد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، بیان کرد: باید کشاورزان با همکاری جهاد کشاورزی و با اجرای روشهای نوین آبیاری مدیریت بیشتری در زمینه مصرف آب داشته باشند.
بشیری زاده با بیان اینکه طی سه سال گذشته کارخانه فرآوری زرشک در مرکز شهرستان با حضور مسئولان افتتاح شده است، گفت: هم اکنون این کارخانه تعطیل است که باید جهاد کشاورزی علت تعطیلی این کارخانه را بررسی کند.
وی گفت: برخی مشکلات باعث شده که کارخانه سیمان باقران نتواند با تمام ظرفیت تولید سیمان داشته باشد، باید این مشکلات بررسی و حل شود.
وی افزود: همچنین کارگران این کارخانه چند ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند باید حقوق کارگران به عنوان ستون توسعه جامعه به موقع پرداخت شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.