به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز چهارشنبه در جلسه شورای مهارت و اشتغال و آئین افتتاح کارگاه آموزش فنی و حرفه ای دالاهو با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت افزود: ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی کم هزینه و زودبازده است و این شهرستان نیز ظرفیت و پتانسیل فعالیت در این حوزه را دارد و ما از توسعه فعالیت های صنایع دستی حمایت می کنیم.
او ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را یکی از برنامه های اصلی دولت دانست و گفت: در سطح شهرستان نیز این موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
او با بیان اینکه فرمانداری دالاهو به عنوان حامی و پشتیبان اشتغال آمادگی ارائه مشاوره به افراد جویای کار را دارد، گفت که تمام ادارات شهرستان نیز آماده هرگونه خدمات به افراد جویای کار در زمینه ایجاد اشتغال را دارند.
وی با قدردانی از فعالیت های فنی و حرفه ای دالاهو گفت: چاقوسازی و تنبورسازی 2 صنعت مهم این شهرستان است که فنی و حرفه ای به درستی آموزش این صنعت ها را در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار کرد که ادارات شهرستان دالاهو آماده کمک به افراد جویای کار هستند و از مردم درخواست می کنیم در زمینه اشتغال از ظرفیت مشاوره ای کارشناسان ادارات استفاده کنند.
وی افزود: برای توسعه و نهادینه کردن فعالیت در زمینه چاقوسازی و تنبورسازی نیاز به حمایت ها و مساعدت های هرچه بیشتر فنی و حرفه ای داریم.
وی اظهار کرد که چاقو و تنبور کرند غرب به دلیل کیفیت و ظرافت می تواند با تبلیغات و بازاریابی درست در سطح بین المللی نیز مطرح شود.
فرماندار دالاهو از علاقه مندان به فعالیت در رشته های تنبور و چاقوسازی خواست آموزش های لازم را در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ببینند و خود را برای حضور در بازار کار آماده کنند.
تاتار افزود: فرمانداری از توسعه فعالیت های فنی و حرفه ای در این شهرستان با هدف مهارت آموزی نیروهای جویای کار و ایجاد اشتغال حمایت می کند.
کارگاه آموزش چاقوسازی کرندغرب با 55 کارآموز افتتاح شد.
در کارگاه چاقوسازی در مجموع 240 ساعت آموزش در حدود 75 روز ارائه می شود.
شهرستان دالاهو با 36 هزار تن جمعیت در 100 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.