سرهنگ محمود زال بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت با برگزاری کلاسهای متعدد آگاهسازی، استفاده از ظرفیت امامان جمعه و جماعت در مساجد به منظور نهادینه کردن فرهنگ رانندگی ببه خصوص استفاده از کلاه و کمربند ایمنی و اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شاهد ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش تصادفات برون شهری شهرستان بوده ایم.
وی با بیان اینکه در هفته ناجا از موتورسواران و رانندگان قانونمند تقدیر می شود، گفت: همچنین در این هفته 80 عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتورسواران قانونمند شهرستان توزیع می شود.
وی ادامه داد: همچنین به منظور رفاه حال شهروندان شهرستان تمامی وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ چنانچه دستور قضایی نداشته باشد با تخفیف ویژه تحویل مالکان می شود.
وی همچنین از افزایش 30 درصدی تماس شهروندان با پلیس 110 در یک ساله گذشته خبرداد و از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد سوء امنیتی و نیاز پلیسی مراتب را به این سامانه اعلام کنند.
زال بیگی مبارزه با موادمخدر به عنوان زمینه ساز سایر جرایم، مبارزه با قاچاق کالا براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ارتقای امنیت اخلاقی و مبارزه با سرقت های مختلف را از مهمترین اولویت های پلیس در سال 96 ذکرکرد.
وی اقتدار پلیس را نتیجه اعتماد مردم به نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی محور برقراری نظم و امنیت در جامعه است، فعالیت های پلیس با همراهی و حضور مردم به نتیجه مطلوب می رسد.
فرمانده انتظامی درمیان یادآور شد: امروز نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک متولی تامین نظم و امنیت کشور است و در این مسیر شهدای بسیاری را تقدیم کرده و تمام قد در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده است.
زال بیگی دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری نمایشگاه آسیبهای اجتماعی، تقدیر از خیرین امنیت ساز، همیاران پلیس، رانندگان و موتوسواران نمونه و اعزام کارشناسان انتظامی به مدارس و مساجد به منظور فرهنگ سازی و مشارکت آحاد جامعه در نهادینه کردن امنیت را از مهمترین برنامه های هفته ناجا در شهرستان درمیان بیان کرد.
هفته نیروی انتظامی از 14مهرماه با شعار امنیت برای همه و پلیس برای امنیت آغاز شده است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556* 6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.