سرهنگ علی اصغر مسروری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خراسان جنوبی از امن استان هاست که وجود این امنیت مرهون آمادگی مرزبانان، همراهی و همدلی مرزبانان با مرزنشینان و هماهنگی دستگاه های امنیتی و دولتی در استان است.
وی افزود: هیچ موردی از ورود کالای قاچاق و سوخت از مرزهای استان در یک سال گذشته نبوده است.
وی با اشاره به هفته ناجا از( 14 تا 20 ) مهرماه، اظهار کرد: در این هفته بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه توسط مرزبانی استان اجرا می شود.
وی تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزش بومی با حضور مرزنشینان، حضور در نماز جمعه و برپایی نشست مرزنشینان با حضور سران طوایف از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
مسروری افزود: برگزاری رزمایش اقتدار، توزیع بسته های کمک آموزشی در بین دانش آموزان، اهدای خون، دیدار با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی از دیگر برنامه های هفته ناجاست.
وی با اشاره به وظایف مرزبانان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، کنترل و مراقبت از مرزها، استیفای حقوق دولت و مرزنشینان، صدور مجوز تردد مرزنشینان، نظارت بر فعالیت های اقتصادی و عمرانی در نوار مرزی و جلوگیری از ناامنی از جمله این وظایف است.

** کاهش 26 درصدی ورود مواد مخدر از مرزهای استان
فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی بابیان اینکه در یکسال گذشته ورود مواد مخدر از مرزهای استان 26 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: 65 درصد کشفیات مواد مخدر در مرز مربوط به عقبه مرز از استان های همجوار است.
مسروری، احداث 300 کیلومتر جاده دسترسی به عقبه مرز، احداث و مرمت موانع بازدارنده فیزیکی در مرز، راه اندازی مرکز مانیتورینگ و پایش نوار مرزی را از اقدامات مرزبانی استان در این مدت ذکر کرد.
وی از برق رسانی به هشت برجک مرزی در مناطق صعب العبور استان خبر داد و یادآور شد: در یکسال قبل هیچ مورد از جرایم مرزی در استان نداشته ایم.
وی توزیع بسته های کمک معیشتی به سربازان متاهل در مرز، تجهیز پاسگاه مرزی به امکانات ضروری، اصلاح روش ها و بهینه سازی امکانات و تجهیزات در راستای شعار اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات انجام شده مرزبانی استان برشمرد.
وی ادامه داد: با اجرای طرح توانمدسازی کارکنان وظیفه در یک سال گذشته 100 نفر از سربازان در مراکز فنی و حرفه ای استان آموزش های لازم را فرا گرفتند.
فرمانده مرزبانی استان با اشاره متجاوزان مرزی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 12 نفر متجاوز مرزی از مرز و معبر اصلی استان داشته ایم.
وی اظهار کرد: مشارکت 75 میلیون تومانی مرزبانان استان برای بازسازی عتبات عالیات، اعزام 26 مبلغ به پاسگاه های مرزی و اختصاص 700 جلد کتاب به کتابخانه های پاسگاه های مرزی از دیگر فعالیت های مرزبانی استان است.
مسروری بر لزوم تامین زیرساخت ها در بازارچه های مرزی استان برای واردات دام زنده تاکید کرد و یادآور شد: نبود زیر ساخت های لازم در این زمینه مهمترین مشکل در حوزه بازارچه دوکوهانه است.
وی با بیان اینکه امنیت حاکم بر استان نشانه کنترل و مراقبت مناسب از مرز است تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های پی درپی، نبود اشتغال، بی آبی و وضعیت نامناسب جوی برای کشاورزی از مهمترین مشکلات مرزنشینان است.
وی همچنین همراهی و آمادگی مرزبانی استان را برای هر گونه اقدامی در راستای بهبود اقتصاد مردم و معیشت مرزنشینان اعلام کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.