به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،صبح امروز بیش از سه هزار قلم انواع کالای های خارجی قاچاق به وزن 140 تن و به ارزش 75 میلیارد ریال شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، لباس تاناکورا، سیگار و... که توسط نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها کشف شده بودند طی مراسمی با حضور فرمانده انتظامی و سایر مسئولان به آتش کشیده شد.

سردار" مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان در حاشیه این مراسم گفت: مبارزه با قاچاق کالا، یکی از مهمترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه ها ابلاغ شده و در این زمینه نیروی انتظامی در خط مقدم این مبارزه قرار دارد و به صورت شبانه روزی در این زمینه تلاش می کند.

وی از تقویت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالای این فرماندهی با حمایت دستگاه های استان خبر داد و گفت: در این راستا پلیس استان بر سه حوزه گلوگاه ها و ایستگاه های ایست و بازرسی، انبارها و محل های دپوی کالای قاچاق در سطح استان و نظارت و کنترل قوی بر بازار متمرکز خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در همین زمینه طی پنج ماهه امسال بیش از 533 میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق توسط ماموران این فرماندهی کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل هزار و 700 پرونده قاچاق کالا در این فرماندهی از افزایش 50 درصدی پرونده های بالای یک میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سردار معصوم بیگی نقش مردم را در مبارزه با قاچاق کالا بسیار مهم و اثر گذار عنوان کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم معضل بیکاری از جامعه ما ریشه کن شود و اقتصاد و تولید رونق پیدا کند تنها راه آن استفاده مردم از تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در همین استان اصفهان نزدیک به یک میلیون دانش آموز سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد که خانواده ها برای تامین لوازم تحریر آنها می توانند با استفاده از کالاهای تولید داخل هم در زمینه مبارزه با قاچاق کال نقش خود را ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا این کالا ها به جای امحاء شدن در بین افراد فقیر جامعه توزیع نمی شود اظهار داشت: برای اینکه مواد خوراکی و پوشاک به مصرف مردم برسد استانداردهای جهانی وجود دارد چرا که با سلامت مردم سرو کار دارند و چون این کالاهای قاچاق از مسیرهای غیر قانونی وارد شده اند، محل تولید،محتوا و تاریخ تولید آنها معلوم نیست و به همین جهت نمی توان این کالاها را به دست افراد فقیر و نیازمند جامعه رساند.

این مقام انتظامی، توقف چرخه تقاضای کالای قاچاق را یکی از دلایل دیگر امحای این کالاها عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به منظور حمایت از اشتغال و تولید بر امحای کالاهای خارچی قاچاق تاکید دارند و بین نیروی انتظامی و دستگاه های مسئول استان نیز عزم جدی وجود دارد که عرضه مجدد کالاهای قاچاق صورت نگیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 733720
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.