حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار دبیر قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرجند افزود: یک مسلمان متعهد آنچه از دستش برآید برای توسعه اقتصاد کشور انجام می دهد و امروز بسیج سازندگی با تواضع و فروتنی در روستاها به کمک مردم می رود.
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی کم آب است و احتمال تخلیه روستاها که تهدید بزرگی است وجود دارد و اقدام بسیج سازندگی در رسیدگی به روستاهای خراسان جنوبی، مناسب است.
وی با بیان اینکه خطر فرهنگی، دینی و امنیتی روستاها را تهدید می کند گفت: از نظر منطقه ای در شهرستان های استان تفاوت وجود دارد و شهرستان نهبندان در اولویت بعضی مسائل است و این موضوع از نظر بسیج سازندگی دور نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تقاضای رفع مشکل همه روستاها از سپاه پاسداران شاید بجا نباشد چون متولی اصلی این موارد دستگاه های دیگری هستند.
وی تاکید کرد: تا جایی که ممکن است باید محصول ویژه خراسان جنوبی مثل زرشک و زعفران توسعه یابد و چون این محصول شکل انحصاری دارد، دنیا مشتری آن است.
عبادی گفت: انواع صنایع سبک برای ایجاد شغل برای عشایر و روستاییان لازم است چون بازدهی آن خوب است و شرایط باید به گونه ای باشد که اگر فرش، قالیچه و محصول دامی تولید کنند، به فروش برسد.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران تجسم انسان مسلمانی است که در هر صحنه ای که وجودش لازم است برای اسلام و مسلمانان و در جبهه مختلف برای رضای خداوند آماده باشد.
امام جمعه بیرجند، مسائل فرهنگی را مهم ترین و مسائل سیاسی را زیر مجموعه فرهنگ دانست و گفت: اینترنت پرسرعت در روستا برای یک روستایی با شکم گرسنه توسعه پیدا می کند و فکر جوان روستایی منحرف می شود.
وی افزود: تقارن دهه محرم الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر با هفته دفاع مقدس پرمعناست و در همین صحنه مبارزه با ظلم، مصداق عاشورا و کربلاست و امام حسین (ع) نماد مبارزه در میدان عدالت در برابر ظلم است.
حجت الاسلام عبادی گفت: بسیاری عدالت خواه و خداپرست هستند و دین شان همان فطرت شان است، مردم معمولی که در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند به کمک مردم فلسطین می آیند.
وی خاطرنشان کرد: در لشکر یزید کسانی حضور داشتند که دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) را درک کرده و به آنها صحابه گفته می شد که مسلمان دسته اول و دوم بودند و برای قتل فرزند پیامبر به کربلا آمده بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما پیرزن و جوان و عروس مسیحی وهب بن عبدالله، عشق حق پرستی و مبارزه با ظلم آنها را تغییر داد و دین واقعی این است.
وی اضافه کرد: وقتی این جوان به دفاع از حق آمد و سپس پیش مادرش بازگشت از مادرش پرسید آیا خوب جنگیدم اما مادرش به او گفت نه این کافی نیست.
عبادی گفت: مادر وهب بن عبدالله به او گفت یا باید در این جنگ حسین (ع) را به پیروزی برسانی یا در راهش شهید شوی.
وی افزود: وقتی به شهادت رسید، دشمن سر بریده او را به سمت مادرش پرتاب کرد اما مادر سر بریده فرزندش را به طرف دشمن پرتاب کرد و به آنها گفت ما چیزی که در راه خدا داریم پس نمی گیریم.
وی اظهار کرد: این یعنی رویش هایی مثل شهید حججی و این تفکر کارساز است اما دیگر تفکرها در هر لباسی انحرافی است.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.