حسین مهران فر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش درمیان ، افزود: بیش از یک هزار و 200 معلم در این شهرستان برای حضور در کلاس های درس ساماندهی شده‌اند.
وی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در قالب طرح ملی مهر در این شهرستان انجام گرفته و در روز اول مهرماه هیچ مشکلی در شهرستان نخواهیم داشت.
وی پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه حدود سه هزار دانش آموز عشایری شهرستان در 150 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید نام نویسی کرده اند، گفت: تمام تلاش ما این است که هیچ دانش آموزی حتی در روستاهای مرزی از تحصیل بازنماند.
مدیر آموزش و پرورش درمیان عنوان کرد: تجاری سازی برخی فضاهای آموزشی شهرستان در حال انجام است که این اقدام باعث رفع برخی نیازهای مالی آموزش و پرورش می شود.
مهران فر گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای، برای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند و مبدا و عامل اصلی توسعه است.
وی عنوان کرد: در فصل تابستان 9پایگاه اوقاغت فراغت در شهرستان فعال بود که در برگزاری برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان کیفیت آموزش ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: در کمیته تعمیر و تجهیز مدارس در سال جاری تعدادی زیادی از مدارس شهرستان زیباسازی شد و حدود سه هزار میز و صندلی برای سال تحصیلی جدید توسط دانش آموزان بازسازی و تعمیر شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری درمیان هم گفت: آموزش و پرورش در بلندمدت نتیجه بخش است و باید معلمان با آموزش رفتارهای صحیح زندگی به دانش آموزان و ارتقای علمی در بین آنان در جامعه تحول آفرین باشند.
محمد حسین ملاکی یادآور شد: از نهاد آموزش و پرورش به عنوان سنگ زیربنایی توسعه هر کشوری در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نام برد.
بیش از 12 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 96-97 در مدارس شهرستان درمیان ثبت نام کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.