به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش در اولین جلسه کارگروه ویژه برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در فرمانداری این شهرستان افزود: آموزش و پرورش به دلیل محدودیت امکانات و منابع مالی، قادر به پاسخگوی به تحت پوشش قرار دادن جمعیت 15هزار نفری دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت نیست و همراهی دستگاه های دیگر را در این زمینه می طلبد.
وی تاکید کرد: متاسفانه بی توجهی در تجمیع و به کارگیری امکانات برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان موجب شده است از منابع موجود به خوبی استفاده نشود و اقدام هماهنگ برای اولین بار در شهرستان آستارا می تواند بهره وری درست ظرفیت های موجود را در پی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: نمی توانیم در جهت دهی به دانش آموزان و جوانان و نوجوانان، مستقل و جزیره ای عمل کنیم بلکه نیازمند رویکردی همگرایانه با هدفمندی مشخص هستیم.
فرماندار آستارا اظهار کرد: به کارگیری امکانات موجود دستگاه های اجرایی با محوریت آموزش و پرورش برای پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مدت باقی مانده از فصل تابستان مهم است و باید دانش آموزان با توجه به ذائقه و نوع مطالبه آموزشی، تفریحی و پرورشی در مسیر مهارت آموزی یاری شوند.
وی با اشاره به آسیب های مختلف اجتماعی، گفت: گاهی آنچه را که مدیران در برنامه ریزی های خود لحاظ می کنند، بدون در نظر گرفتن شرایط و مطالبات دانش آموزان است و در برنامه ریزی ها باید ذائقه دانش آموزان و خواسته های آنان دیده شود.
رنجکش آموزش های تک بعدی را در پرورش استعداد ها بی نتیجه خواند و اضافه کرد: تنوع در برنامه ریزی و در نظر گرفتن تمام ابعاد آموزشی و پرورشی باید برای استعداد یابی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه فرمانداری آستارا از آمادگی لازم برای مساعدت و پشتیبانی برنامه های اوقات فراغت برخوردار است، تاکید کرد: پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان نباید تشریفاتی و نمایشی و مختص به محیط های شهری باشد بلکه دانش آموزان روستایی نیز باید در محور این برنامه ها قرار گیرند.
فرماندار آستارا برگزاری المپیادهای ورزشی تابستانی در مدارس شهری و روستایی، جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی، کلاس های احکام، مسابقات قرآنی و آموزه های دینی و دوره های حرفه آموزی دانش آموزان را ضروری دانست.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه گفت: یکی از خلاهای موجود در آموزش و پرورش نبود رابطه با سایر دستگاه های اجرایی است و تشکیل این کارگروه می تواند نقش مهمی در پشتیبانی از اهداف آموزش و پرورش داشته باشد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال، با شرکت حدود پنج هزار نفر آغاز شده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی** انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.