سرهنگ حسین رضایی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اقدامات ترافیکی خراسان جنوبی، با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند« در تصادفات جاده ای آمار کاهش پیدا کرده لیکن این آمار هنوز یک نقطه ضعفی برای ما و کشور ماست،» افزود: این در حالی است که در سال جاری شاهد کاهش چهار درصدی فوتی نسبت به سال قبل بوده ایم ولی تعداد مجروحین 40 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در نیمه آخر شهریور ماه با افزایش مسافرت ها در سطح کشور روبه رو هستیم و مسلما به تعداد خسارت های ناشی از حوادث رانندگی افزوده خواهد شد لذا همه دستگاه های متولی باید با تمامی امکانات و تجهیزات مورد اختیار در صحنه حاضر شوند.
رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور ماه 96 تاکنون شاهد 64 مورد تصادف در راه های استان بوده ایم، تاکید کرد: طبق هماهنگی های به عمل آمده با متخلفان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مدت باقیمانده طرح تابستانی با جدیت برخورد خواهد شد.
وی توجه نمردن به جلو، انحراف، تجاوز و تخطی از سرعت مطمئنه را از علل های عمده تصادفات فوتی و جرحی استان عنوان و ذکر کرد: رعایت نکردن فاصله طولی و عرضی و حرکت با دنده عقب از دیگر عوامل بروز تصادفات جاده ای در استان است.

** وقوع 60 درصد از تصادفات فوتی و جرحی، در جاده های اصلی
رئیس پلیس راه استان، گفت: 60 درصد تصادف های فوتی و جرحی در جاده های اصلی این استان رخ می دهد و جاده های روستایی 36 درصد و فرعی چهار درصد از این آمار را به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی 74 درصد تصادف های فوتی در بازه زمانی 12 تا 24 حادث شده که 44 درصد تصادفات فوتی مربوط به پاسگاه پلیس راه بیرجند و قاین بوده است.
وی ادامه داد: علت 59 درصد از تصادفات فوتی توجه نکردن به جلو و 18 درصد انحراف و تجاوز به چپ بوده که در 64 درصد از تصادف های فوتی سواری ها مقصر حادثه بوده اند.
وی در ادامه با ارایه این آمار که 48 درصد متوفیان و 29 درصد تصادفات فوتی در شهریور ماه سال 95 در مراسم های جشن عروسی حادث شده اند از دستگاه های مربوطه خواست که ضمن فرهنگ سازی با همراهی و هم افزایی با این مجموعه در کاهش خسارت های این حوزه کوشا باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.