حسن بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این اعتبار 80 میلیون تومان توسط آستان قدس رضوی تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه طرح محرومیت ‌زدایی در دهستان گزیک در زمینه ‌های فرهنگی، عمرانی، سلامت و اشتغالزایی اجرا خواهد شد، گفت: اجرای این طرح با همکاری بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی، مردم و دستگاههای اجرایی است.
وی با بیان اینکه در قالب این طرح مرمت قنات ها و ایجاد استخرهای ذخیره آب و حفر کانال های کشاورزی توسط بسیج سازندگی به عنوان مجری و جهادکشاورزی به عنوان ناظر انجام خواهد شد، گفت: تاکنون قنات چهار روستای این دهستان لایه روبی شده است.
به گفته وی مطالعات طرح محرومیت زدایی در دهستان گزیک از یک سال گذشته آغاز شده و با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی تمام مشکلات روستاهای منطقه بررسی شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه درمیان ادامه داد: برای بررسی مشکلات در هر روستا یک هسته محرومیت زدایی شامل پنج نفر تشکیل شده که این افراد مشکلات روستاها را بررسی و به کارگروهها ارسال می کنند.
بخشی اظهارکرد: باید این دهستان به گونه ای محرومیت زدایی شود که به عنوان دهستان ها نمونه و در تراز انقلاب اسلامی و الگوی پیشرفت و توسعه و عدالت اسلامی معرفی شوند.
وی یادآور شد: بسیج سازندگی تمام ظرفیت های خود را برای خدمات رسانی به روستاهای کم برخوردار فراهم کرده و همه تلاش خود را به منظور برطرف کردن نیاز محرومان جامعه به کار می گیرد.
طرح توسعه و آبادانی در 6 دهستان خراسان جنوبی از اول سال 96 وارد مرحله اجرایی شده این طرح در دهستان های «شوسف، میغان، درح، قهستان ، پطرگان و منتظریه» در حال اجراست.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.