مهدی نوفرستی روز چهارشنبه در سیزدهمن جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: بالا بودن نرخ تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با بهره 15 درصد سبب ایجاد فشار های مضاعفی بر کشاورزان و بهره برداران شد.
وی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه با نصب کنتورهای هوشمند و تغییر الگوی کشت، سطح زیر کشت محصولات کاهش یافت، رغبت کشاورزان به سمت استفاده از ماشین آلات بخش خصوصی افزایش یافت و این عامل سبب موفقیت 66 درصدی تجهیز و نوسازی مکانیزاسیون بخش کشاورزی شد.
وی گفت: احداث و تکمیل شبکه های آبیاری در سطح 400 هکتار از اراضی استان یکی از تکالیف جهاد کشاورزی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی است که با توجه به بودجه اختصاص یافته به این امر، میزان 60 هکتار آن ( 15 درصد تعهد) تا پایان سال 95 انجام شد.
وی بیان کرد: سال 96 نیز پیگیر تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی از محل ملی هستیم که امید است درصد زیادی محقق شود.
به گزارش ایرنا نوفرستی، به افزایش تولید در محیط های کنترل رشد گلخانه به عنوان یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان در این زمینه 11.5 هکتار پیش بینی کرد اما تعهد وزارتخانه برای استان چهار هکتار است.
وی اظهار کرد: در این زمینه بر اساس تعهد وزارتخانه برای افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه تاکنون 184 درصد و بر اساس ظرفیتی که در استان پیش بینی شد 63 درصد این مهم محقق شد.
وی تصریح کرد: اجرای 32 هزار و 750 هکتار عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک و مقابله با بیابان زایی در زمینه اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شد اما سه هزار و 909 هکتار ( هشت درصد) محقق شد.
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اجرای پروژه های آبخیزداری بدون اعتبارات ملی امکان پذیر نیست که اختصاص نیافتن اعتبارات ملی و استانی یکی از دلایل عمده محقق نشدن پروژه هاست.
نوفرستی به هدف گذاری افزایش فرآورده ها و کاهش ضایعات درمحصولات به میزان 33 هزار تن به عنوان یکی دیگر از پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال 95، 38 هزار و 288 تن معادل 116 درصد محقق شد.
وی گفت: در زمینه توسعه سامانه های نوین آبیاری، تعهد استان هزار و 821 هکتار است که تا پایان سال 95 هزار و 300 هکتار معادل 14.8 درصد محقق شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.