سرهنگ علی قاسمی در مراسم راهپیمایی روز قدس در شهرستان درمیان، افزود: امروز روز بیداری ملت های مسلمان تحت ظلم است، باید ظلم ستیزی مساله همه مسلمانان جهان باشد.
وی با بیان اینکه فلسطین زخم کهنه ای است بر پیکره اسلام، گفت: حکومت نامشروع صهیونیست حدود 70 سال است که مردم مظلوم فلسطین را تحت ظلم و ستم خود قرار داده است.
وی رژیم صهونیستی را رژیم طاغوتی دانست که پیامبران، صالحان و مومنان برای مبارزه با آن قیام کردند، امروز ملت مسلمان ایران از قیام مردم فلسطین حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون برخی کشورهای عربی و غربی در برابر جنایتهای اسرائیل سکوت یا از آن حمایت کرده اند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در زمان حکومت پهلوی مساله قدس به فراموشی سپرده شده بود، بعضاا حکومت طاغوت زمان نیز حمایتهایی از رژیم صهونیستی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه امام راحل مساله فلسطین را زنده و احیا کرد و به عنوان مساله اول جهان اسلام معرفی کردند، اضافه کرد: روز قدس روز همبستگی ملتهای مسلمان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است.
وی ادامه داد: مسجد الاقصی تا زمانی که اسلام استوار باشد به دست صاحب اصلی خود برسد، مساله اول مسلمانان است، ما مسلمانان در تمام شرایط حامی مردم مظلوم فلسطین هستیم.
وی با بیان اینکه امام راحل مبارزه با رژیم خائن اسرائیل را جهانی کرد، گفت: تاکنون استکبار جهانی برنامه های مختلفی را طراحی کرده که مسلمانان دست از حمایت فلسطین بردارند.
وی ادامه داد: دشمنان برنامه اختلاف بین شیعه و سنی را طراحی کردند که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
به گفته وی استکبار جهانی به دنبال این است که مسئله قدس فراموش شود و جبهه مقاومت تضعیف شود، هدف ما نجات مردم و آرمان فلسطین است و برای این منظور هرگز دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین بر نخواهیم داشت و به آنان ثابت خواهیم کرد در تمام شرایط در کنار شما هستیم.
وی بیان کرد: استکبار جهانی گروه خونریز و نوظهور داعش را به نام اسلام راه اندازی و تقویت کردند، دشمنان در راه اندازی این گروه ملتهای مسلمانان را به خودشان برای رسیدن به اهداف خود درگیر کردند.
وی ادامه داد: راه اندازی گروه تروریستی داعش باعث شد تا جبهه مقاومت در خارج ار مرزها برای دفاع از اسلام تلاش کند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کشورهای عربی منطقه با رژیم صهونیست و استکبار جهانی تفاهم نامه های مختلف امضا می کنند، افزود: این کشور ها بچه های اسرائیل هستند و دارای تفکر اسرائیلی هستند.
**عربستان ناجی اسرائیل در منطقه است
وی ادامه داد: خیانت این کشورها از سربازان اسرائیل که مستقیم به سوی مردم مظلوم فلسطین گلوله پرتاپ می کنند، کمتر نیست.
به گفته وی حمایت برخی از کشورهای عربی از رژیم اسرائیل باعث شده که ما مسلمانان از یکدیگر تلفات بگیریم و اسرائیل توسعه و تقویت شود.
وی گفت: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم توطئه های دشمنان همچنان حمایت های ایران اسلامی با صلابت از ملت مظلوم فلسطین ادامه دارد.
وی اظهارکرد: هدف دشمنان پس از خونریزی و جنگ در کشور عراق و سوریه، کشاندن جنگ به داخل کشورمان بود، هدف آنها از بین بردن نظام اسلامی ایران است.
وی عنوان کرد: از نگاه برخی کشورهای عربی و غربی ایران تروریسم و حامی آن و ناقض حقوق بشر است و عربستان حامی بشر است.
وی افزود: عربستان ناجی اسرائیل در منطقه است و هزینه های اقدامات شوم اسرائیل در منطقه توسط عربستان تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه از چندین سال گذشته دشمنان ایران هراسی و اسلام هراسی را در جهان ترویج کردند، افزود: اما علیرغم برنامه های آنان امروز بیش از گذشته مردم جهان به اسلام روی آورده اند.
وی عادی سازی روابط با اسرائیل، حمایت مادی از این کشور، افتتاح بازار کالای اسرائیل در کشورهای عربی، سفر به این کشور خونریز و سکوت در برابر اقدامات آن را از برنامه های کشورهای عربی و غربی برای حمایت از رژیم جعلی اسرائیل ذکرکرد.
وی وحدت مسلمانان، تقویت گروههای جهادی، همکاری با کشورهای حمایت کننده از مردم فلسطین و جبهه مقاومت را از جمله راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین بیان کرد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.