علیرضا صیفی در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: از این تعداد 40 هزار و 530 پرونده در دادگستری، 36 هزار و 145 پرونده در دادگاه های حقوقی و کیفری و 24 هزار و 336 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد بررسی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در همین ارتباط 29 هزار و 114 پرونده در دادسراهای عمومی، پنج هزارو 179 پرونده در دادگاه های انقلاب، چهار هزار و 996 پرونده در محاکم تجدید نظر و 162 پرونده در دادگاه های کیفری استان مورد رسیدگی قرار گرفت.
به گفته وی جرایم مربوط به مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، صدمه بدنی ناشی از تصادف، ضرب و جرح عمدی و اتهام و توهین از مهمترین پرونده های مورد رسیدگی در محاکم کیفری استان بودند.
وی مطالبه خسارت، مطالبه وجه، دعاوی خانوادگی، اقدام به تنظیم سند و اعصار را از مهمترین موارد مورد بررسی در محاکم حقوقی استان عنوان کرد.

** افزایش آمار طلاق در خراسان جنوبی
رئیس کل دادکستری استان با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در استان نگران کننده است، افزود: تمام دستگاه های متولی باید از هیچ تلاشی در مهار این معضل چشم پوشی نکنند.
وی ادامه داد: در سال 95 ، رسیدگی به هزار و 218 پرونده مربوط به طلاق توافقی، 495 پرونده مربوط به طلاق به درخواست زوجه و 333 پرونده مربوط به گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج در محاکم قضایی استان رسیدگی شده است.
به گفته وی این آمار در مدت مشابه با سال 94 ، در پرونده های مربوط به گواهی عدم امکان سازش 47 درصد، طلاق توافقی 24 درصد و طلاق به درخواست زوج 16 درصد افزایش را شاهد هستیم که اگر به موقع جلوی این آمار گرفته نشود با مشکلات زیادی در جامعه روبه رو خواهیم شد.
صیفی با اشاره به اینکه هم اکنون 64 درصد پست های امور اداری و 48 درصد بخش قضایی دادگستری استان بلا تصدی است عنوان کرد: با تمام کمبودها اما چه در بخش اداری و چه قضایی آنچه در توان همکاران این مجموعه است ارایه شده و کارکنان از هیچ تلاشی نسبت به وظیفه ای که بر عهده شان است کوتاهی نکرده اند.
وی در ادامه از حضور پرشور کارکنان قوه قضاییه و دستگاه های تابعه، در راهپیمایی روز قدس96 خبر داد و افزود: کارکنان این مجموعه باری دیگر با حضور پر شور خود با آرمان های امام راحل، شهیدان و مقام معظم رهبری بیعت خواهند کرد و اقتدار نظام را به رخ استکبار خواهند کشید.
شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال 1360 به همراه 72 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند و هفته نخست تیرماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی در سال 1373، هفته قوه قضاییه نامگذاری شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.