سرتیپ مجید شجاع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت زمانی، تمامی مجموعه پلیس راه در معابر درون و برون شهری با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی نسبت به تقویت تیم های خود و حضور گسترده تر در محورهای مورد نظر مستقر می شوند.
وی با بیان اینکه در طرح یاد شده از تمام توان همکاران پلیس راه و راهور استان استفاده می شود، گفت: همچنین دستگاه های مختلفی به ویژه سازمان حمل و نقل و راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر واحدهای امدادی و خدماتی آماده باش هستند.
وی بیان کرد: تعداد 23 تیم نامحسوس و 75 تیم محسوس در مدت اجرای طرح ترافیک تابستانی معابر درون و برون شهری استان را پوشش می دهند.
به گزارش ایرنا سردار شجاع اظهار کرد: سال گذشته 70 نفر از هم استانی های ما در مدت زمان اجرای طرح تابستانی در تصادفات جاده ای فوت کردند و امید است امسال این تعداد به حداقل برسد هرچند توقع و تلاش ما بیشتر از این است.
وی خطاب به مسافران و هم استانی ها که در ایام تابستان قصد مسافرت دارند، افزود: توجه داشته باشند مسافت های بین شهری خراسان جنوبی طولانی است، با توجه به اینکه در یکماه گذشته عمده فوتی های استان بر اثر واژگونی ( عامل خواب آلودگی و خستگی ) بوده است این موقعیت در سایر ایام به ویژه تابستان وجود دارد.
وی ادامه داد: تقاضا داریم رانندگان با توجه به دستورات پلیس و قوانین مربوط، سفر ایمنی را برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند، قطعا برخورد لازم توسط مجموعه پلیس در این زمینه نیز انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد 47 دوربین کنترل و ثبت تخلف در جاده های مواصلانی استان فعال است، عنوان کرد: همچنین دوربین های سیار نیز برای کنترل تخلفات جاده ای فعال خواهند بود اما حضور همکاران بیشتر در معابر اصلی و بین شهری است.
وی نسبت به رعایت قوانین و مقررات در محورهای روستایی استان هشدار داد و افزود: کسانی که در محورهای روستایی استان تردد می کنند نیاز به رعایت بیشتر قوانین و مقررات هستند چراکه در این معابر میزان تلفات سال گذشته بالا بود.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به شناسایی 72 نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه در استان اشاره کرد و گفت: با همکاری مجموعه حمل و نقل و راهداری بیشتر این معابر پوشش داده می شود و امید است تا پایان تابستان امسال مشکلات این معابر برطرف شود.
به گفته سردار شجاع، از ابتدای امسال تا امروز میزان تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش اما تعداد فوتی ها کاهش یافت.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 نفر در استان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند، که سال گذشته در همین مدت 55 نفر فوت شدند.
وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما این است که میزان تصادفات در استان کاهش و به حداقل ممکن برسد.
وی، توجه نکردن به رعایت فاصله طولی، انحراف به چپ، خواب آلودگی و خستگی را جزو بیشترین عوامل بروز تصادفات جاده ای در استان برشمرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.