محمد بنی اسدی روز شنبه به خبرنگاران، افزود: از این رقم 350هکتار آبیاری تحت فشار و 485 هکتار کم فشار است که از محل بودجه دولتی و آورده بهره برداران اجرا شده است.
وی بیان کرد: همچنین در هفته جهاد کشاورزی(21 تا 27خردادماه) 9 طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار با صرف هشت میلیارد و 370 میلیون ریال هزینه در شهرستان به بهره برداری رسید.
به گفته وی در سال جاری قنات روستاهای «چشمه بید، گمج شیرخند، مغیلان، استند، دعوت، فخران، عباس آباد، بهمن آباد، دوست آباد و جیم آباد» با صرف 2میلیارد و 250 میلیون ریال بودجه مرمت و احیا شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت پنج باب استخر ذخیره آب با صرف 352میلیون ریال هزینه در روستاهای «امیرآباد، مولید،کریزان، ابراهیم آباد و دعوت» احداث و مورد استفاده کشاورزان قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به رونق دامداری در شهرستان گفت: سال گذشته 150هزار راس دام از شهرستان صادر شد که از این تعداد حدود 2هزار تن گوشت قرمز تولید شده است.
وی اظهارکرد: همچنین 20 باب استخر دو منظوره پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد که سالانه حدود 40 تن گوشت ماهی از این استخرها برداشت می شود.
به گفته وی سال جاری 15هزار بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رهاسازی شد.
وی از تولید سالانه 300 تن گوشت سفید در شهرستان خبر داد و گفت: سالانه 150 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان انجام می شود.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد، مرز ایران با افغانستان در این شهرستان 147 کیلومتر و ارتفاع حاجی آباد مرکز آن از سطح دریای آزاد 1330 متر است.
مساحت زیرکوه 9 هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.