حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند با تسلیت شهادت 17 نفر در جریان این حوادث تروریستی، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند.
وی ادامه داد: همه ما قدردان تلاش های سربازان گمنام امام زمان (ع)، مدافعان حرم، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و ... هستیم که توانستند صدها برنامه دشمن و تروریست ها را خنثی کنند و همه آنان را به سزای اعمالشان برسانند.
وی گفت: امروز دشمنان و ددمنشان با شستشوی مغزی عده ای جوان مبنی بر اینکه شما بروید و مشرکان را بکشید، دست به قتل عام زن و مرد و پیر و جوان بی گناه می زنند.
رضایی ادامه داد: در 2 حادثه تروریستی اخیر 17 نفر به شهادت می رسند اما ممکن است ما با زدن یک حرف نابجا، روح هزاران انسان یا دوست و آشنا را بکشیم پس باید هوشیار و مراقب باشیم.
وی با بیان اینکه در همه مسائل نباید به قضاوت زودهنگام بپردازیم، یادآور شد: ملت ما باید با سعه صدر زمینه را برای ظهور امام زمان (ع) فراهم کند.
خطیب جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 15 رمضان مصادف با میلاد امام حسن محتبی (ع)، افزود: باید تلاش کنیم بوی عطر احسان و محبت این امام بزرگوار را در جامعه پخش کنیم.
رضایی با اشاره به فرا رسیدن ایام ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی (ع) و هفته ایتام، محبت و ایثار، گفت: امروز برخی از خانواده ها بویژه کودکان آنان در محرومیت و فقر قرار دارند که همه ما در این زمینه مقصریم از این رو باید با احسان و نیکوکاری از آنان حمایت مالی داشته باشیم.
امام جمعه بیرجند به معراج رسول اکرم (ص) در 17 رمضان اشاره کرد و افزود: در قرآن کریم آمده است که باید نماز را اقامه و حفظ کنیم، نماز باید دوام داشته باشد و همه زندگی ما نماز باشد و در نماز خشوع داشته باشیم.
وی ادامه داد: وقتی نماز ضایع شد پستی ها رواج می یابد ، نتیجه بی نماز سقوط در جهنم است و نتیجه عملی نماز این است که زیبایی ها معروف و گناهان منکر می شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.