حجت الاسلام سید علی عماد، یکشنبه شب در آیین بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام (ره) که به همت اعضای ستاد مرکزی دکتر روحانی در خراسان جنوبی در هیات جانبازان اباعبدالله الحسین بیرجند در بافت قدیم شهر برگزار شد، افزود: حضرت امام(ره) دین را برای کمال انسان فهمیده بودند.
وی یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی بسیار بردبار و روامداری بود که همواره به مخالفانش احترام می گذاشت و دینی را که در آن زندگی مسالمت آمیز، پیشرفت و ترقی بود، برای ملت مطالبه می کرد.
این محقق فقه و علوم قرآنی با بیان اینکه بعضی ها بردباری حضرت امام(ره) را ندارند، تاکید کرد، آن رهبر فرزانه شخصیتی بود، مخالفان خود را تا جای که می توانست تحمل می کردند.
حجت الاسلام عماد در ادامه به نقل از شهید مطهری نقل کرد، این اندیشمند ایرانی به این باور بود، امام(ره) از جمله مردانی بود که برای خدا قیام کرد و این حرکت بی تردید پیروز است.

** ایمان عامل موفقیت امام(ره) است
وی بیان کرد: حضرت امام (ره) علاوه به هدف و مسیری که برگزیدند، به مردم و خدای تعالی ایمان داشت، این کار بزرگ از عوامل موفقیت بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر کس هدف را خوب بیابد، به مردم ایمان داشته باشد، خود را خدمتگزار ولی نعمتان جامعه بداند، باید همانند امام امت منش و اخلاق اسلامی داشته باشد و کار را برای رضای خدا انجام دهد.
حجت الاسلام عماد، از هویت اسلامی ایران، انقلاب و جمهوریت به عنوان میراث های رهبر کبیر انقلاب یاد کرد و افزود: امام(ره) توسعه و پیشرفت را مهم می دانست و هرگز از آن دست بر نداشت و تاکید می فرمودند، میزان رای ملت است.
وی بیان کرد: حضرت امام (ره) علاقه مند بود و می خواست، مقننه به عنوان یکی از قوای سه گانه کار خود را انجام دهد و ایشان چقدر بردبار بود، آیا شایسته است آن حضرت را فقیه نابردبار جلوه دهیم، هرچند امام(ره) به عنوان یک انسان، معصوم نیست.
وی تصریح کرد: اما، حضرت امام(ره) انسان خدایی بود، زندگی مسالمت آمیزی داشت ، خردمندی و عقلانیت به تمام معنا در وجود این شخصیت بزرگ قرن بیستم بود.

** راز پیشرفت و ترقی جامعه تحمل همدیگر است
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس در بخشی از سخنانش با طرح این پرسش چرا امروز به عنوان فرزندان امام(ره) به مرحله ای رسیدیم که نتوانیم یا نخواهیم دیگری را تحمل کنیم.

** انصاف سرلوحه امور باشد و خردمندانه گفت و گو کنیم
وی ادامه داد: مگر می توان بدون مسیر نورانی به هدف رسید، متاسفانه تحمل همدیگر بسیار محدود شده است، باید در چنین شرایطی انصاف را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم .
وی اظهار کرد: اگر دل در آرمان های بزرگ امام خمینی(ره) داریم ، باید ببینیم در مورد ایران و اسلام چه می گفت، امام همبستگی را برای همه ملت ها طلب می کرد.
وی تاکید کرد: برای رساندن انقلاب و اسلام به سرمنزل مقصود نیاز به همدلی، تدبیر ، عقلانیت و توجه به محرومان است بیایید ، خردمندانه با هم گفت و گو کنیم.

** نباید به طبل کوره خشونت کوبید
وی در ادامه به موضوع دو قطبی شدن جامعه که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داند؛ اشاره کرد و گفت: مردم ایران هویت اسلامی شیعه دارند که این 2گوهر با هم در آمیخته اند و نباید به طبل کوره خشونت کوبید.
وی در این آیین که تعدادی از فعالان سیاسی بیرجند مرکز خراسان جنبوی حضور داشتند ، خطاب به جمع حاضر یادآور شد: مردم هوشیار باشید، گرگان با دندان های تیز در کمین نشسته اند تا دستاوردهای انقلاب را ناچیز جلوه دهد.
حجت الاسلام عماد ادامه داد: جامعه وقتی می تواند راحت هدایت شود، ببیند دستگاه راهبری او در جامعه به چه می اندیشد و بهترین راه برای درست فهمیدن پرسشگری است.
وی ادامه داد: باید به مردم آزادی داد تا حرف های خود را بیان کنند با مهربانی می توان بسیاری مسایل را حل کرد، پس بیایید با بردباری با هم گفت و گو کنیم.
وی اظهار کرد: دشمن بیرونی با هنرمندی تمام جامعه را به طیف هایی تقسیم کرد، نباید افراط و تفریط در جامعه باشد و از آن پرهیز کرد.
رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با تاکید به این که عالمان دین با خصلت تواضع رشد می کنند، تصریح کرد: بیایید دلسوز هم باشیم صندوق رای همه را بیدار و آگاه می کند.
وی بیان کرد: اگر علمای جابرین شویم، خشونت و تندی به خرج دهیم، این شیوه قابل تحمل نیست، من به عنوان یک طلبه در این طیف یا آن طیف حس ضد دینی نمی بینم.
به گفته حجت الاسلام عماد، هرکه دین دارتر، انقلابی تر است، و فرد انقلابی دین دارتر است، پس حقیقت دین آن است، امام خمینی(ره) به ما معرفی کرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان طالب خدمت باشند نه عاشق قدرت، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمودند من با همه سلایق کنار می آیم .
وی ادامه داد: چرخ جریان طبیعی است، چرا با وجود هشدارهای رهبری راه دیگری می رویم، دین اسلام اهداف متعالی خود را دارد .
وی بیان کرد: برادران دل نگران، خدایی دین برانداز و اخلاق برانداز نیستیم باید جامعه را از افراط گری دور نگه داریم.
به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در 24 ساعت گذشته آیین هایی با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی در شهرستان های بیرجند، خوسف، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، قاینات، درمیان، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان برگزار شد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.