محمد حسینی روز سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در بیرجند افزود: بحث های آموزشی صحیح در ارتباط با تمامی چالش های اجتماعی بزرگترین نقش را در رفع مشکلات می تواند داشته باشد، آموزش ها نباید حالت معمول و متعارف داشته باشد.
وی بر اهمیت فرهنگ سازی مشاوره تاکید کرد و گفت: در بیشتر جوامع مردم مراجعه به مشاوره را بد تحلیل می کنند بنابراین فرهنگ سازی صحیح در این زمینه توسط دستگاه های مربوط باید انجام شود.
وی بیان کرد: انتظار می رود، دستگاه های متولی بکوشند مسایل مربوط به آسیب های اجتماعی در استان به جد پیگیری شود، مهم انجام درست برنامه هاست، مسئولان تنها دنبال دستور جلسه نباشند.
به گزارش ایرنا، حسینی اظهار کرد: در 2 سال اخیر با اهتمام نظام با توجه به هشدار هایی که محققان در بحث سرمایه های اجتماعی و آسیب ها گوشزد کردند، مسئولان کشور در عالی ترین سطوح نظام به فکر چاره اندیشی برای رفع آسیب ها هستند.
وی عنوان کرد: حساسیت سران نظام به ویژه مقام معظم رهبری نسبت به آسیب های اجتماعی زیاد شده است، در این زمینه بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه اخبار و گزارش های مستدل به محضر مقام معظم رهبری ارسال شد که با نگاه و تکلیف ایشان، اکنون این موضوع با محور قوه مجریه و وزارت کشور در دستور کار است و اقدام های خوبی آغاز شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان جذب اعتبار در این زمینه توسط مدیران دستگاه های اجرایی به تلاش آنها و ارایه طرح های توجیهی بستگی دارد بنابراین با توجه به وضعیت خاص استان مدیران دستگاه های متولی باید تلاش کنند طرح های دارای توجیه برای جذب بودجه را تدوین و از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

** آسیب های اجتماعی با نگاه ملی پیگیری شود
حسینی با تاکید به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید از نگاه جزیره ای نسبت به مسایل پرهیز کنند، گفت: تقاضا می شود با نگاه ملی و کلان مسایل استان به ویژه آسیب های اجتماعی مدنظر مدیران قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: مسایل فرهنگی و اجتماعی همانطور که دیربازده است اتفاق ناگوار آن نیز یک شبه رخ نمی دهد، طبیعی است که اقدامات ما نیز به مرور زمان نتیجه خواهد داد.
وی با بیان اینکه نوع نگاه و رویکرد مدیران نسبت به سایر مسایل بسیار مهم است، گفت: بسیاری از بخش هایی که با آن درگیر هستیم بدون نتیجه می ماند چراکه فضا ما را مدیریت می کند.
وی یادآور شد: سرمایه و وقت زیادی برای مسایل هزینه می شود اما از آنجایی که نوع نگاه واحد نیست، قهرمانان و مدعی هر بخشی کار خود را انجام می دهد مسایل و برنامه ها به نتیجه مورد نظر دست نمی یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: برخی افراد در جریان مسایل روز جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی هستند اما برای ماندن و رفع تکلیف اینگونه عمل می کنند، نگاه را باید ابتدا در خود، پیرامون و سپس جامعه تغییر داد.
حسینی با اشاره به اینکه برخی شعارها زیبا و منطبق با دین می دهند اما اراده آنها متفاوت است، افزود: آن موقع است که آسیب های اجتماعی در جامعه شیوع بیشتری می یابد اکنون که پرچم دار نظام به موضوع آسیب های اجتماعی ورود یافته اند باید به طور عمیق این مساله مدنظر همه ما قرار بگیرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.