به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علی رضا اعرافی در نشست مجمع بسیج این شهرستان اقدامات و فعالیت های کارگروهای این مجمع را ارزشمند توصیف کرد .
وی گفت:برای ضایع نشدن اندیشه و طرح های کارگروه ها درحوزه های مختلف و تبدیل آن با طرح های کاربردی باید این برنامه ها درزمانبندی مشخص یک ماه جمع بندی و گزارش آن ارائه شود.
وی با بیان اینکه برای هدایت نسل امروز باید دستگاه فکری درستی را تنظیم کنیم گفت: اساس همه تصمیمات و جهت گیری های ما به اندیشه و پایه های فکری ما برمی گردد و ما درهمه برنامه ها بایدآنچه که افزایش بصیرت گفته می شود را درنظر بگیریم.
وی معنویت را پایه بصیرت خواند و با اشاره به اینکه بایدشناخت و اندیشه درست درذهن دانش آموز ،دانشجو،اصناف و طبقات ما شکل بگیرد خاطرنشان کرد: اگردرسامانه معرفتی خللی وجود داشته باشد و اقناع و توجیه لازم نباشد بقیه کارها به نتیجه نمی رسد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید برآینده نگری کارگروها در همه برنامه ها و طرح های خود به پایه گذاری صنعت و آموزش عالی این شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر ما در هنگام پایه ریزی صنعت و آموزش عالی آینده نگری و پیوست دقیق داشتیم امروز با بسیاری از مسایل مهاجرت ،آسیب های اجتماعی و مشکلات زیست محیطی مواجه نبودیم .
امام جمعه میبد برمردمی بودن و بهره گیری از ظرفیت های مردمی ازسوی کارگروه ها تاکید کرد و افزود:بایدشبکه های مردمی را فعال ووجهه مردمی طرح ها را افزایش داد .
اعرافی با بیان اینکه باید کانال های اثرگذاری را بشناسید وطرح و فکرخود را درمجاری عمومی و مردمی قرار دهید برگفتمان های جذاب در این کارگروه ها هم تاکید کرد و افزود: جریانهای فرهنگی باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه قشرخاکستری جامعه که درگیر زندگی اند گاها از فضاهای عمیق دینی و انقلابی فاصله دارند برعملیاتی برنامه ها و طرح ها تاکید کرد و افزود: باید پایگاههای بسیج،مساجد،موسسات و حسینیه ها درقبال قشرعظیمی از دانش آموز ،دانشجو،کارگر و طبقات عموم جامعه که درگیرزندگی اند را هدف گیری و آنها را به سمت مسائل ارزشی و فرهنگی و انقلابی هدایت کنند.
** شورای فرهنگ عمومی تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است
امام جمعه میبد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی درطول این سالها تصمیمات متعدد و مهمی اتخاذکرده است که بخشی از آن عملیاتی و اجرایی شده است گفت:کارفرهنگی وقتی می تواند توفیق پیدا کند که وصل به شبکه های موجود جامعه باشد .
مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه گروه های مختلفی از مردم،جوانان،موسسات،اهل منبر،ائمه جماعات و سازمان های فرهنگی درحوزه فرهنگ کار می کنند اظهارداشت:امروز ده ها آسیب داریم اما درمقابل هزاران خوبی هم وجود دارد که دستمایه فعالیت این گروههای فرهنگی است .
وی فلسفه شکل گیری شورای محلات درچهارمحله شهرستان میبد را شناخت عمیق مسائل و ساماندهی آن خواند و گفت:این شوراها باید به ورود افراد خوش فکر وعلاقه مند ازمیان خواهران و برادران و با تکیه با خود مردم محلات پیش برود.
عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان ها و ادارات و ارگانها باید برای شوراهای محلات بها دهند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با محوریت فرمانداری هرجا ممکن است کمک کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود:برای تحقق شناخت عمیق مسائل اگر شبکه منسجم ایجاد شودالگوی قوی و شبکه کارآمد فرهنگی بدون تکیه برساختارهای اداری درشهرستان پدید می آید.
اعرافی با اشاره به شکل گیری طرح طلاق و مشاوره خانواده و انجام گام های موثر در قلمرو های خانواده و طلاق گفت:این روند تاثیر بسیار خوبی را درآمار و ارقام داشته است .
امام جمعه میبد تصریح کرد:شورای محلات باید بحث خانواده ، طلاق،اعتیاد، فقر ونیازمندی ،حجاب و عفاف و پاکدامنی ،مفاسد و مباحث ورزشی را دردستور کار خود قرار دهند .
وی دربحث حقوق شهروندی هم بررعایت جنبه های عمومی درکارمندان و مراجعین ،اخلاق خاص اداری و پرهیز ازآسیب ها تاکید کرد و افزود:باید راهکارهای جدید و فناوری های مناسب را دائم برای ارائه خدمت خوب طراحی کرد.
اعرافی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان درزمینه فضاهای عمومی به بهره گیری از آنها بعنوان فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: وجود بیش از 200 مسجد،حسینیه و تکیه درشهرستان میبد از فضاهایی است که با توجه به نیازمبرم جوانان ما به ورزش می توان با گره خوردن این مجموعه های مذهبی به ورزش از آنها استفاده کرد.
فرماندار میبد هم در ابتدای این جلسه با بیان اینکه گاهی ما مسئولین به خیلی از آسیب ها بی توجهیم افزود: این واقعیت تلخ را بپذیریم و برای حل این آسیب ها عمیق تر اقدام کنیم .
حسین فلاح طرح پیشگیری از طلاق را یکی از طرح های موفق شهرستان میبد با محوریت دادگستری و بهزیستی عنوان کرد و افزود: کارفرهنگی کار ظریفی است و برای پیشگیری از آسیب ها باید سلاح دین وعلم درکنار هم قرار بگیرند و واقعیت های جامعه را درک و مشکلات را حل کرد.
فلاح با بیان اینکه مسئولین ادارات و ارگانها هم درکنار شوراها قرار دارن دتصریح کرد :برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید بودجه بندی شود تا مسال را با شناخت عمیق و با انگیزه وعلاقه حل و فصل کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد هم با تشریح برگزاری یادواره 45 شهید شهرستان میبد در دوازدهم اسفند امسال گفت :برگزاری یادواره شهدای محلات ،یادواره شهدای زنان ایثارگر ،اجرای نرم افزار جامع شهدا،رونمایی از کتاب نقش میبد دردفاع مقدس و غرس 450 نهال درمصلی آیت الله اعرافی به یاد شهدای این شهرستان از برنامه های این یادواره است .
درپایان این جلسه از مدیرآموزش و پرورش ،رئیس تامین اجتماعی و اداره مخابرات شهرستان میبد با اهداء لوح تقدیربعنوان دستگاههای برتر درحوزه رعایت حقوق شهروندی تجلیل به عمل آمد.
همچنین از زیلوی میبد بعنوان طرح ملی رونمایی شد .
7548/6197 خبرنگار: امامی ** انتشار: فلاح

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.