مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی روز دوشنبه در نشستی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: این طرح یکی از شیوه های آموزش فنی و حرفه ای است که مهارت ها و شایستگی های حرفه ای مطابق با استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز در فرآیند تولید محصول و ارایه خدمت منتقل می شود.
حسین خوش آیند، بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان و عملیاتی کردن برنامه های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تاکید کرد.
وی عنوان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی از جمله اهداف طرح یاد شده است.
به گزارش ایرنا، خوش آیند اضافه کرد: کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به شرایط مرکز یادگیری یادآور شد: مراکز و صنوف بایستی دارای شرایطی باشند تا بتوانند از این طرح استفاده کنند از جمله این شرایط می توان به دارا بودن پروانه کسب یا بهره برداری معتبر و مجوز آموزشی مربوط از اداره کل اشاره کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، رعایت دستورالعمل ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در مرکز یادگیری را از دیگر شرایط دانست و افزود: همچنین دستگاه ها و تجهیزات مرکز یادگیری باید متناسب با نوع استاندارد آموزشی باشد.
خوش آیند یادآور شد: اعتبار مجوز هر واحد مشمول طرح، در صورت عدم جذب و به کارگیری حداقل یک سوم از ظرفیت مهارت آموختگان آن واحد، فاقد اعتبار بوده و قابل تمدید نیست.
وی با اشاره به شرایط افرادی که می توانند از این طرح بهره مند شود، یادآور شد: سن مهارت آموز حداقل 15 سال، دارای تابعیت ایرانی و توانایی لازم متناسب با آموزش مورد نظر بوده و از کارکنان فعلی کارگاه نیز نباشد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.