محمد سنجری روز دوشنبه در همایش تجلیل از 30 کارگر و گروه کاری واحدهای نمونه استان افزود: همچین در این بازه زمانی 580 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک رفاه کارگران به متقاضیان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه میزان شکایت های بین کارگر و کارفرما در سه سال گذشته 50 درصد کاهش یافت، گفت: به همین نسبت شاهد کاهش زمان رسیدگی به مراجع رسیدگی به اختلاف بودیم، میانگین زمان رسیدگی به شکایت ها در سال 92، بیش از 40 روز بود امروز به کمتر از 10 روز کاهش یافته است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی تعدیل این روش ها بهبود وضعیت کسب و کار، رونق و رضایت مندی یکی از طرفین است.
به گزارش ایرنا، سنجری اظهار کرد: در بحث صیانت از نیروی کار، موضوع ایمنی و بهداشت، در این بازه زمانی حوادث ناشی از کار 64 درصد کاهش یافت، همچنین بیش از سه هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور با حداقل زمان 20 روز رسیدگی و به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شد.
وی از افزایش 32 درصد تشکل های کارگری در استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 240 تشکل کارگری در استان فعال است.
سنجری به فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: بیش از چهار هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد، 33 هزار اشتغال در بخش های مختلف توسط دستگاه های اجرایی ایجاد و در سامانه ملی رصد ثبت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: همچنین هشت هزار و 900 نفر در استان از طریق هشت مرکز کاریابی در بنگاه های اقتصادی مشغول به کار شدند.
سنجری گفت: پنج میلیون نفر ساعت آموزش توسط مراکز دولتی و غیردولتی در حوزه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه توانمندسازی نیروی کار، آماده به کار و شاغل در بنگاه های اقتصادی برگزار شد که رشد 55 درصدی در سرانه دارد.
وی عنوان کرد: دولت در راستای کاهش فقر، تقویت قشر کارگر و کاهش آسیب های اجتماعی رسالت خطیری بر عهده دارد در این زمینه اقدامات خوبی برای نخستین بار در استان انجام شد.
این مسئول ادامه داد: اجرای طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر، پیمایش خشونت، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید، غربالگری سلامت روان، غربالگری چهار هزار و 600 مشاوره ژنتیک با هدف پیشگیری از معلولیت ها و... از جمله این طرح ها بود.
سنجری اظهار کرد: در این مدت هر سال سه نوبت سبد حمایت غذایی بین 58 هزار نفر توزیع شد، برای حفظ حرمت و عزت این افراد کارت دریافت یارانه افراد شارژ می شود و کالای مورد علاقه خود را خریداری می کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.