سید علی اکبر پرویزی عصر یکشنبه به مناسبت هفته کارگر در جمع کارکنان معدن مس قلعه زری شهرستان خوسف افزود: حضور کارگر و معدن لازم و ملزوم هم هستند، تا کارگری نباشد بی شک معدنی به توسعه نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه کارگران منشا رشد اقتصادی جامعه هستند، عنوان کرد: توان بیشتر کارگر باعث می شود که معادن به نحو مطلوب بهره برداری شود و محصول بیشتری برداشت شود که در این صورت اشتغال بیشتری هم به وجود خواهد آمد.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای معدن مس قلعه زری توسعه تجهیزات و منابع مالی است که نیازمند همت سهام داران است.
وی اضافه کرد: سهام داران شرکت و شرکت ملی مس ایران باید تلاش کنند، هرچه سریعتر تکلیف سرمایه گذاری جدید را فراهم کنند، دولت هم تمام سعی خود را برای توسعه این طرح به کار خواهد گرفت.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ادامه کار معدن قلعه زری بدون شک نیازمند تامین زیرساخت هاست و تا زیرساخت ها فراهم نشود در نقطه ای به بن بست خواهیم خورد.
پرویزی اظهار کرد: برای توسعه منطقه مسئولان باید تلاش کنند و استانداری هم تمام تلاش خود را خواهد کرد که سال 96 مشکلات مالی را از طریق تسهیلات رفع کند.
وی تامین آب شرب را یکی از مهم ترین مشکل منطقه یاد کرد و افزود: با توجه به تنگناهای مالی باید به دنبال اولویت ها بود و مهمترین اولویت منطقه بحث آب است که امیدواریم رفع شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: پایداری صنعت و توسعه معادن با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد از مهمترین اولویت های کاری دولت عنوان کرد.
وی نوسازی و تجهیز معدن مس قلعه زری را از برنامه های کاری دولت دانست و تصریح کرد: برای انجام این کار باید سرمایه گذاری صورت گیرد و اگر مدیرعامل و سهامداران شرکت مس ایران در این زمینه ورود نکنند قطعا در مرکز و استان تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.
وی تداوم فعالیت معدن مس قلعه زری را مورد تاکید قرار داد و به موضوع بیمه و مباحث مرتبط با بازنشستگی کارگران معدن اشاره کرد و افزود: فرماندار به همراه مدیران و مسئولین ذی ربط با نگاه مثبت مشکل کارگران را بررسی کنند و در صوت نیاز به پیگیری در مرکز این آمادگی برای حل و فصل مشکلات این عزیزان وجود دارد.
وی توسعه سرمایه گذاری را یکی از مهمترین راه های توسعه اشتغال دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا زمینه های سرمایه گذاری در استان فراهم شده وسرمایه گذاران با طیب خاطر و آرامش روانی نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند و مطمئن باشند که بعد از انجام این کار اصل پول به همراه سود منطقی به آنان بازخواهد گشت.
استاندار خراسان جنوبی به مسایل و مشکلات اهالی روستای قلعه زری اشاره کرد و ادامه داد: مسایل و مشکلات باید اولویت بندی و بر اساس شرایط ، پیگیری لازم از سوی فرمانداری و سایر مدیران انجام شود.
پرویزی افزود: در مورد استقرار آمبولانس و پزشک بر اساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موضوع قابل پیگیری و اجرایی است.
استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه از بخش های مختلف معدن بازدید کرد.
در این مراسم از هفت تن کارگران نمونه معدن مس قلعه زری تجلیل شدند.
همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: حمایت از کار و تولید باعث توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد و دولت حمایت از تولید را سرلوحه کار خویش قرار داده است.
محمد سنجری افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری و همت شبانه روزی دولتمردان در مقوله اقتصادی بعد از سال ها تلاطم، رونق اقتصاد را به دنبال داشته است.
وی اضافه کرد: کمک به بخش کارگر و کارگری از مهمترین ارکان خواسته های مقام معظم رهبری است که باید در دستور کار همه متولیان امر قرار گیرد.
به گفته وی زمانی می توانیم جامعه را به سوی توسعه و پیشرفت به پیش ببریم که توسعه تولید به عنوان محور اصلی قرار گیرد، یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان کاهش بیکاری است و این مهم جز با توسعه تولید رفع نمی شود.
وی تاکید کرد: توسعه بنگاه های اقتصادی ، نوسازی و حفظ صنایع از مهمترین ارکان توسعه تولید است که دولت در کنار تمام گرفتاری های اقتصادی و محدودیت ها اتفاق خوبی را رقم زده است .
وی تصریح کرد: ایجاد امنیت اقتصادی با توجه به امنیت موجود در کشور باعث تولید بیشتر خواهد شد اما این مهم نیازمند همت و همدلی بیشتر دولت و بخش خصوصی خواهد بود.
فعالیت معدن مس قلعه زری خوسف به اوایل دهه 50 می رسد و شاهد حضور سه نسل کارگر است.
ظرفیت تولید اسمی و فعلی این مجموعه 420 تن مواد استخراجی در روز است که با تمام ظرفیتش مشغول به کار است.
ظرفیت سالانه تولید این معدن هشت تا 9 هزار تن کنسانتره مس است.
در این مراسم از تعدادی کارگران نمونه معدن تجلیل شد.
3215*2047*خبرنگار* محمد رسول ابراهیمی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.