ابوالفضل نوفرستی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد واجدالشرایط حج تمتع سال 1396، از 29 فرودین تا 19 اردیبهشت 96 فرصت ثبت نام داشتند که 90 درصد آنها در این مدت ثبت نام کردند.
وی یادآور شد: این افراد با ودیعه 200 هزار ریال متقاضی انجام سفر حج تمتع بودندکه به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، گم شدن قبض ودیعه یا مرگ ، فرزندان آنها نتوانستند ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: همه واجدان شرایط که از سال 1360 تا پایان سال 1385 قبوض ودیعه گذاری در بانک ملی دارند از امروز( هفتم خرداد ) به مدت 10 روز فرصت مراجعه به کاروان های حج تمتع برای ثبت نام دارند.
وی یادآور شد: هم اکنون 11 کاروان حج تمتع در خراسان جنوبی فعال است که یک کاروان ویژه اهل سنت و بقیه کاروان اهل تشیع هستند.
وی تصریح کرد: چهار کاروان 160 نفری ، پنج کاروان 135 نفری و یک کاروان 85 نفری کار ثبت حجاج را در خراسان جنوبی انجام می دهند.
وی تاکید کرد: در این مرحله پزشک کاروان مشغول انجام معاینه پزشکی زایران هستند تا با آمادگی حداکثری در سفر حج شرکت کنند.
نوفرستی یادآور شد: بعد از اتمام معاینه پزشکی جلسه آموزشی زایران آغاز می شود و برنامه آموزشی در قالب 13 جلسه شامل آشنایی زایر با عربستان سعودی، آموزش مناسک و احکام، اسرار، معارف حج و ... است.
وی اظهار کرد: اعزام حجاج از 15 مرداد ماه 96 آغاز و جلسه های آموزشی در ماه مبارک رمضان انجام شود.
وی یادآور شد: در سال جاری پروازهای حج تمتع از بیرجند مرکز خراسان جنوبی انجام می شود.
وی اضافه کرد: امسال زائران حج تمتع با سه یا چهار پرواز عازم مدینه و مکه می شوند.
به گفته نوفرستی بنا بر اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت کشور، انجام مراسم عمره مفرده منوط به انجام مناسک حج تمتع است، اگر حج تمتع با کیفیت خوب برگزار شود نسبت به عمره مفرده هم برنامه ریزی می شود.
وی افزود: انجام عمره مفرده بعد از ماه صفر است، امیدواریم برنامه ریزی ها به شکلی باشد که مردم مشتاق بتوانند از فرصت عمره مفره هم استفاده کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.