حجت الاسلام احمد ملایی روز چهارشنبه در حاشیه آیین غبار روبی مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آیین معنوی هر ساله در دهه قبل از ماه مبارک رمضان در سراسر کشور انجام می شود که هدف اصلی از این فریضه معنوی آماده سازی مساجد برای این ماه است.
وی اظهار کرد: از مجموع مساجد استان 650 باب در طول سال فعال هستند که در ماه رمضان به همت سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغ به مناطق روستایی، این تعداد به هزار و 100باب مسجد می رسد که امیدواریم بتوانیم هرساله آمار مذکور را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه به مناسبت ماه رمضان با همکاری نهادهای ذیربط و مردم 2هزار مسجد استان غبارروبی می شود یادآو رشد: آماده سازی مساجد برای ماه ضیافت الهی از صدر اسلام مورد توجه بود و مردم به صورت خود جوش با توجه به اینکه از مسجد به عنوان خانه خدا یاد می شود به این فریضه معنوی می پردازند.
وی با اشاره به این سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند، « هر کسی قدمی به سوی مساجد بردارد 10 درجه مقام او نزد خداوند بالاتر می رود»، افزود: در همین ارتباط کمک به امور مساجد و غبار روبی آن همانطور که در روایت های متعدد آمده دارای پاداش اخروی است.

** مسجد پایگاه فرهنگ اسلامی است
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه مسجد پایگاه فرهنگ اسلامی است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره مساجد را به وجود آورنده نهضت اسلامی می دانستند و باید برای حفظ این نهضت از هیچ تلاشی چشم پوشی نشود.
وی تصریح کرد: مسجد پایگاه اصلی دین، فرهنگ، اسلام، عبودیت و معرفت است و در صدر اسلام از آن به عنوان کانون مسایل اجتماعی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یاد می شده است، متاسفانه به مرور زمان این امر مهم تقلیل یافته است، امیدواریم که با روشنگری بتوان این نقش را بازیابی کرد.
وی در ادامه افزود: امیدواریم با غبارروبی مساجد و ایجاد فضایی کاملا معنوی بتوانیم به پیشواز ماه خدا برویم و بتوان از این ماه بهترین استفاده را در ابعاد دنیوی و اخروی کسب کرد.
20 شعبان المعظم به مدت 10 روز به عنوان دهه تکریم و غبار روبی مساجد نامگذاری شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.