علیرضا زمانزاده روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی بشرویه افزود: فضای کتابخانه عمومی فعلی بشرویه پاسخگوی نیازهای کتابخوانان این شهرستان نیست.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسایلی که در حوزه کتاب و کتابخوانی باید به آن توجه داشت، انجام طرح های عمرانی و ایجاد فضاهای فیزیکی استاندارد برای کتابخانه ها است.
زمانزاده اضافه کرد: در سال جاری تلاش می شود با توجه به نیازهای کتابخانه های عمومی بشرویه در زمینه اختصاص بودجه، در راستای رفع مشکلات کتابخانه ها اقدامات موثری صورت پذیرد.
وی اظهار کرد: از دیگر مسایلی که در حوزه فرهنگی جامعه و به ویژه کتاب و کتابخوانی باید به آن توجه جدی داشت کمک به اشاعه فرهنگ کتابخوانی و انس با کتاب است.
به گزارش ایرنا، زمانزاده گفت: مردم در شهرستان بشرویه در سنین مختلف در عرصه کتابخوانی تاکنون در سطح استان و حتی کشور خوش درخشیده اند.
وی افزود: توجه به این موضوع ضرورت فراهم آوردن مکان مناسب و امکانات لازم برای رشد و بالندگی قشر کتابخوان و همچنین سایر مردم را ضروری می سازد.
زمانزاده اظهار کرد: در برخی جوامع جریان های افراطی و التقاطی از جهل و ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و سعی در انحراف اذهان عمومی برای دست یافتن به اهداف نامشروع و مخرب خود دارند.
وی اضافه کرد: برای نمونه می توان جریان هایی را مثال زد که مولود آن پدیده ای به نام داعش است که چگونه جهل افراد را بازیچه دستیابی به مقاصد شوم خود کرده است.
فرماندار بشرویه تاکید کرد: انس و الفت با کتاب سرچشمه دانایی و روشنگری در جامعه است و اندیشه و تفکر نسل جوان ما را در برابر این اندیشه های افراطی و گمراه کننده بیمه می کند.
2 باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور شامل کتابخانه ملاعبدالله بشروی شهر بشرویه و کتابخانه بخش ارسک در شهرستان بشرویه با 32 هزار جلد کتاب در بخش های مرجع، کودک، خدمات اینترنتی و نشریات به 2 هزار عضو خدمات ارایه می کنند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.